مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان تعیین حدود می‌شود

علینقی حیدریان گفت: ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان به منظور کوتاه کردن دست سودجویان و حفظ ذخیره‌گاه تعیین حدود می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۶ ذخیره‌گاه به وسعت یک هزار و ۱۰۰ متر در استان سمنان وجود دارد و امسال تشخیص و تعیین حدود این ذخیره‌گاه‌ها با جدیت به وسیله اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان دنبال می‌شود.

او ادامه داد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان پس از تشخیص و تعیین حدود برای اطلاع عموم در جراید استان چاپ می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان غالبا درختان ارس است، تصریح کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی در مناطق شمالی استان به چشم می‌خورد.

حیدریان بیان کرد: تشخیص و تعیین حدود ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان جزء ۹ طرح تعیین شده در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور نقش‌آفرینی در جهش تولید است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این طرح اجرایی شود.

او گفت: صیانت از جنگل‌ها و اراضی ملی، مقابله با بیابان‌زایی و اجرایی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و توقف بهره‌برداری از چوب جنگل‌های هیرکانی و اجرای طرح جایگزین از طرح‌های محوری در دستور کار این اداره‌کل است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار