مهم‌ترین حوادث امروز ۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پیکان و کشف ۲۴۰ کیلو حشیش در فارس

فرمانده انتظامی فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۲۴۰ کیلو حشیش در یکی از محله‌های شیراز کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس هنگام گشت زنی در یکی از محله‌های شیراز به یک سواری پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو میزان ۲۴۰ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، ادامه داد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در امسال است.

کشف ۲۴ تن رب گوجه احتکار شده در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۲۴ تن رب گوجه احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار کرد: با توجه به نوسان قیمت اجناس و کالا‌های اساسی مردم در بازار، طرح شناسایی و برخورد با محتکران اقتصادی و مخلان امنیت در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان داراب قرار گرفت.

او افزود: در همین رابطه مأموران پلیس با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار رب گوجه در یکی از انبار‌های حاشیه شهر مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

نوشاد بیان کرد: ماموران پس از شناسایی محل مذکور و با هماهنگی مقام قضائی به همراه بازرسان اداره تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۴ تن رب گوجه احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: انبار مذکور پلمب و ۲ نفر در این زمینه به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتشار تصاویر خصوصی برای انتقام از خواهر زن

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری مرد جوانی که اقدام به انتشار تصاویر خواهر خانم خود در فضای مجازی کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس گفت: خانمی ۲۸ ساله به این پلیس مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی در تحقیقات اولیه خود عنوان کرد از مدت‌ها قبل شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را به قصد تهدید و تخریب بنده برای همسرم ارسال می‌کرد که این موضوع در حال حاضر با تهدید و اخاذی در حال ادامه است.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی پلیسی، متهم که همسر خواهر شاکی بود در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

او بیان کرد: متهم پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات، به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا فارس اضافه کرد: حدود یک سال پیش، شاکی به دلیل اعتماد زیادی که به بنده داشت گوشی همراهش را به منظور تعمیر به بنده سپرد و من نیز از این موقعیت سوء استفاده و تصاویر او را به گوشی خود انتقال دادم و به مرور زمان اقدام به انتشار تصاویر او در اینستاگرام و ارسال آن به همسر شاکی می‌کردم.

این مقام سایبری اظهار کرد: سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع‌ترین جرایمی است که این روز‌ها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد.

او گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس به شهروندان بیان کرد: کاربران مراقب گوشی هوشمند خود که اطلاعات مهم و خصوصی‌شان را بر روی آن‌ها ذخیره کرده‌اند، باشند و از واگذاری آن به دیگران خودداری کنند.

این مقام مسئول افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

دستگیری اخاذ مامورنما در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری یک اخاذ در این شهرستان خبر داد که تحت پوشش مامور پلیس مبلغ ۹ میلیون ریال اخاذی کرده بود.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: فردی به کلانتری ۱۱ انقلاب مرودشت مراجعه و اعلام کرد شخصی خود را مامور پلیس اطلاعات معرفی کرد و با گرفتن کارت بانکی ام، مبلغ ۹ میلیون ریال از حسابم برداشت کرد.

این مقام انتظامی افزود: ماموران بلافاصله اقدامات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی فرد اخاذ آغاز و با بررسی‌های پلیسی وی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه پلیس منکر جرم خود بود، اما در مواجهه با ادله و مدارک موجود به بزه خود مبنی بر برداشت ۹ میلیون ریال از حساب شاکی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت درخواست‌های غیر معقول از سوی افرادی که خود را مامور معرفی می‌کنند، حتما از او کارت شناسایی معتبر بخواهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

رفع تصرف اراضی ملی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از رفع تصرف ۱۲ هزار و ۳۹۳ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: ماموران انتظامی سپیدان در اجرای طرح مقابله با زمین خواری و رفع تصرف منابع طبیعی از چنگ زمین خواران، با دستور مقام قضائی و همکاری اداره منابع طبیعی، تعداد یک فقره زمین خواری به مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۳ متر مربع اراضی ملی که در بخش مرکزی این شهرستان بوسیله یک نفر به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، خلع ید و رفع تصرف کردند.

سرهنگ فداکار با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این اراضی، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی از عموم شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در نورآباد

فرمانده انتظامی شهرستان نورآباد از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان نورآباد گفت: مأموران انتظامی این شهرستان به منظور طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۴۷ هزار قطعه انواع ابزار آلات، یک دستگاه کولر گازی و ۴ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این زمینه راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال قاچاق مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جمع آوری بیش از ۸۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از جمع آوری تعداد ۸۲ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهارکرد: در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی شهرستان شیراز با اولویت قرار دادن محله‌های آلوده با رعایت همه موارد بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی، اقدام به جمع آوری تعداد ۸۲ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه دستگیر شدگان تحویل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شدند، افزود: اجرای این طرح مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده با کسانی که اقدام به تهیه، مصرف و توزیع مواد مخدر می‌کنند از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار