معاون رئیس جمهور:

۷۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی امسال پرداخت می‌شود

نوبخت با اشاره به اینکه برای طرح‌های عمرانی امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت می‌شود، گفت: هزار و ۲۵۰ شغل ثابت از محل تسهیلات بانکی در کشور ایجاد شد.

۷۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی امسال پرداخت می‌شودبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمد باقر نوبخت پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم به واسطه وجود همه تحریم‌ها نفتکش‌های ایرانی به کشور ونزوئلا اعزام و به خوبی مأموریت خود را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه یکی از مزایای وجود تحریم‌ها ایجاد نوعی سازگاری با شرایط و برنامه ریزی متناسب با آن در کشور شد، افزود: امروز نیز در سایه همین تحریم‌ها با وجود شیوع ویروس کرونا از نظر مهار و کنترل این بیماری به جایگاه مطلوبی دست یافته ایم.

نوبخت در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب استان گیلان از نظر مهار بیماری کرونا و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی، گفت: طی ماه‌های اخیر با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده تجهیزات خوبی در حوزه بهداشت و درمان برای گیلان فراهم شده که قابل توجه است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم با تأمین منابع مالی هزار میلیاردی تا پایان امسال از محل منابع عمومی بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم، تصریح کرد: به رغم مشکلات موجود، پرداخت حقوق‌ها بدون وقفه انجام شده است.

او با اشاره به اینکه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان برای امور هزینه‌ای در دو بخش پرداخت‌های پرسنلی و سایر هزینه دستگاه‌ها بوده است، گفت: در بخش دیگر برای امسال باید اجرای طرح‌های اجرایی در اولویت قرار گیرد.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد تومان مصوب بودجه بوده که از این مقدار ۴۴۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شد، اظهار کرد: میزان پرداختی برای طرح‌های عمرانی در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که سه برابر شده است.

او با اشاره به اینکه امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی پرداخت می‌شود، گفت: برخی از طرح‌های عمرانی که در سنوات گذشته به پیمانکار داده می‌شد امسال تولید دولت در بازار بورس و سرمایه نقد و در اختیار پیمانکار قرار داده می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به برخی طرح‌های عمرانی همانند اجرای پروژه اتصال ۷۳۰ کیلومتر راه آهن از سیستان به زاهدان اشاره و تصریح کرد: همه جای ایران امروز به یک کارگاه تبدیل شده و جوانان ما مشغول به کار هستند.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد بسیاری از کشور‌های توسعه یافته تنها مدعی هستند، گفت: در جمهوری اسلامی ایران دیدیم که شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد همدلی، همبستگی و انسجام بیشتر شد.

نوبخت همچنین به ابلاغ بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی به خزانه اشاره و با بیان اینکه این اقدام در طول سال‌های گذشته بی سابقه بوده است، افزود: هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی از محل پرداخت تسهیلات بانکی ایجاد شده که جای قدردانی دارد.

او با بیان اینکه در کل کشور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قالب ۱۲ برنامه و ۵۶ طرح معرفی شده است، ادامه داد: طرح‌ها به صورت تعدادی پروژه تعریف شده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های تعریف شده و بررسی فصلی آن، و نظارت بر کار و ارزیابی عملکردی مدیریت مدیران صورت می‌گیرد.

نوبخت با اشاره به اتصال راه آهن رشت به بندر انزلی و بندر کاسپین در پایان سال ۹۹، افزود: امسال باید طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان گیلان با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

او به تحویل دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در خاش و ایرانشهر اشاره کرد و گفت: پنج هزار واحد نیز در خراسان جنوبی با همکاری کمیته امداد آماده تحویل و واگذاری است. امروز نیز تفاهم نامه ساخت هزار واحد مسکونی با کمیته امداد گیلان امضا شده که تا پایان سال باید تحویل داده شود.


بیشتر بخوانید :پیشرفت ۳۱ درصدی خط آهن رشت – انزلی


 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.