وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا نفتکش‌های حامل سوخت ایران را تهدید به تحریم کرده است

منابع خبری به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شدند آمریکا به منظور جلوگیری از اتحاد اقتصادی ایران و ونزوئلا، دو نفتکش‌ حامل سوخت ایران را تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال‌ استریت‌ ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد دو کشتی تحت مالکیت یونان که با پرچم لیبریا حرکت می‌کردند و حامل محصولات نفتی ایران به مقصد ونزوئلا بودند برنامه خود برای تحویل محموله‌های خودشان را به دلیل تهدید آمریکا به تحریم متوقف کردند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران ناوگانی متشکل از پنج نفتکش را برای تحویل سوخت روانه ونزوئلا کرده است.

بنابر این گزارش، مقام‌های آمریکایی همچنین مدعی شده‌اند واشنگتن به دنبال هیچ دستاورد سیاسی در جلوگیری از مبادله موقت میان دو کشور برای رسیدن سوخت به مردم ونزوئلا نیست اما می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این مبادلات به رویه‌ای دائمی تبدیل نمی‌شود. 

«فاکسون» چهارمین نفتکش حامل سوخت ایران ساعاتی پیش وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد.

ارینوکو تریبیون با استفاده از وب‌سایت «ترافیک دریایی» نفتکش فاکسون را ساعت ۲۰:۵۸  به وقت کاراکاس در شمال جزیره دوپریا، ایالت سوکر در شمال شرق ونزوئلا مشاهده کرده است.

سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» نیز در حال حاضر در پالایشگاه «ال پالیتو» در نزدیکی والنسیا، ایالت کارابوبو مستقر شده است. این تانکر برای مقامات ونزوئلا بسیار مهم بود، زیرا مواد افزودنی کافی را به همراه داشت تا به ونزوئلا اجازه دهد تا پالایش بنزین خود را از سر بگیرد.

اولین و دومین نفتکش‌های ایران با نام‌‌های «فورچون» و «فارست» نیز پیش از این وارد آب‌های ونزوئلا شدند و نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به بنادر آن‌ها را اسکورت کرد.

پنجمین و آخرین نفتکش ایرانی با نام «کلاول» نیز در راه ونزوئلاست و انتظار می‌رود تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت دیگر وارد آب‌های این کشور شود.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است. هر پنج نفتکش ایرانی که راهی ونزوئلا شده‌اند قرار است محموله سوخت خود را به پالایشگاه ال پالیتو، که یکی از بزرگترین مجتمع‌های فرآوری نفت در این کشور است، تحویل دهند. پالایشگاه ال پالیتو، که به دلیل محاصره اقتصادی از سوی آمریکا مجبور به کاهش فعالیت خود شده بود، سوخت مناطق مرکزی و غربی ونزوئلا را از طریق ارسال به شهر والنسیا تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
امریکاهیچ غلطی نمیکندمرگ برترامپ قماربازبیامنوتحریم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
امریکا یکبار نفت را تحریم میکند. یکبار نفت کش را دفعه بعد نگهبان های پالایشگاهها را. دفعه بعد نوبت کارگران و نگهبان های اسکله ها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا شلوارش نمی تونه بکشه بالا حالا بیاد نفت کش های قدرتمندترين کشور دنیا یعنی جمهوری اسلامی بگيره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فکر کنم تو ایران فقط من تحریم نشدم فعلا خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
داداش کسی خبر داره ببینید منو تحریم نکردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بیاین منم تحریم کنین
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۲:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خوب که چی!!!!!؟؟؟
اگه تحریم کنه چه اتفاقی نیفته!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۱:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا غلط کرد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
میدونید چرا، ترامپ ابله،اینقدرعلاقه به تحریمsanction داره؟ چون از بدو طفولیت،بخاطر ذات بد ونحسی قدمش به دنیا،موردتحریم خداوند متعال از ناحیه،قوه عقل وخرد وفهم وشعور قرارگرفت، واکنون بعنوان،نماد وبرند،،نفهمی،،در همه جهان شناخته میشود،،عذاب وکیفر الهی،صرفا بلای اسمانی و صاعقه وزلزله نیست،همینکه مورد لعن ونفرین ونفرت مردم جهان قراربگیری، بزرگترین درد وعذابه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تحریم در تحریم در تحریم
دفعه بعد موتوراشون رو تحریم میکنه
بعدش ملواناشون رو
آخرش هم نظافت چی هاشون رو
بعد قایقای نجاتشون رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بر خلاف خواسته بدخواهان ملت ایران ، این مبادلات به رویه‌ای دائمی تبدیل خواهد ‌شد.
آخرین اخبار