مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

وحید بغدادی گفت: بهبود یافتگان از ویروس کرونا پس از بهبودی برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: بهبود یافتگان از ویروس کرونا می‌توانند به شکرانه یافتن سلامتی دوباره یک ماه پس از بهبودی برای اهدای پلاسما به پنج پایگاه پایگاه انتقال خون در استان سمنان مراجعه کنند.

او با بیان اینکه پلاسما فرآورده‌ای حیاتی است که به ویژه در بدن بهبودیافتگان از کرونا دارای ارزش قابل توجهی است افزود: زمان طلایی برای اهدای پلاسما در بین بهبودیافتگان تا یک ماه است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان به شرایط لازم برای اهداکنندگان پلاسما در پویش شکرانه سلامت اشاره و اضافه کرد: سن اهداکنندگان در این پویش باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد و افراد بیماری زمینه‌ای نداشته باشند.

بغدادی با اشاره به اینکه هر چه زمان بگذرد کیفیت پلاسما در خون بهبودیافتگان کمتر می‌شود ادامه داد: دریافت پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا می‌تواند نقش مهمی در کمک به بهبود مبتلایان به این بیماری و بهبود شرایط استان در زمینه این بیماری داشته باشد.

او با بیان اینکه اهدای پلاسما آسیبی به بدن فرد اهداکننده وارد نمی‌کند، درباره شرایط اهدای پلاسما در مقایسه با اهدای خون افزود: اهدای خون باعث می‌شود افراد تا سه ماه از چرخه اهدای دوباره خون خارج شوند، ولی اهدای پلاسما ماهانه امکانپذیر است و در همین زمان در بدن فرد جایگزین می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه تزریق پلاسما یکی از روش‌های موثر برای درمان کرونا از طریق پادتن موجود در خون بهبودیافتگان است اضافه کرد: ۵۲ بهبودیافته از کرونا با اهدای پلاسما و مشارکت در پویش شکرانه سلامت در مقابله با این ویروس در استان سهیم شدند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار