سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

در پی کشته شدن شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، نقاط مختلف این کشور صحنه اعتراضات مردم به نژادپرستی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با گذشت چند روز از قتل یک شهروند آفریقایی‌تبار آمریکا به دست نیرو‌های پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها و نقاط مختلف این کشور شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

مردم در حالی که شعار می‌دادند «من نمی‌توانم نفس بکشم» و «جان سیاهپوستان با ارزش است»، در خیابان‌های این شهر راهپیمایی کردند.

در شهر نیواورلئانز ایالت لوئیزیانا، هم شماری از مردم سفیدپوست و رنگین‌پوست با سردادن شعار‌های ضدنژادپرستی در خیابان‌ها اعتراض خود را به کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست غیرمسلح، به دست پلیس ابراز کردند.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین، معترضان در حالی که نوشته «من نمی‌توانم نفس بکشم» در دست داشتند، علیه رفتار خشونت‌آمیز پلیس شعار دادند.

شهر دنور ایالت کلورادو هم شاهد اعتراضات مشابهی بود. معترضان از مقابل ساختمان شهرداری در خیابان‌های مجاور به راهپیمایی پرداختند تا خشم و اعتراض خود را از رفتار پلیس نژادپرست آمریکا نشان بدهند.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

در نیویورک، فعالان حقوق مدنی و مخالفان نژادپرستی با برپایی تجمعاتی به سخنرانی در این خصوص پرداختند.

در هیوستون، ایالت تگزاس، معترضان تا مقابل ساختمان شهرداری راهپیمایی کردند و شعار‌های ضدنژادپرستی سر دادند.

در بوستون، ایالت ماساچوست، شماری از معترضان با تجمع در زمین بسکتبال این شهر، خشم و انزجار خود را ابراز داشتند.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

اما در شهر مینیاپولیس که با استقرار نیرو‌های گارد ملی آمریکا، چهره‌ای نظامی به خود گرفته است، راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز و درگیری‌های خشونت‌آمیز به دنبال قتل جورج فلوید به دست پلیس همچنان ادامه دارد.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

در شهر سن خوزه نیز صد‌ها تن از مردم با نشستن در مسیر بزرگراه این شهر اعتراض خود به قتل جورج فلوید را اعلام کردند. در نهایت پلیس سن خوزه برای پراکنده کردن معترضان به استفاده از قوطی‌های گاز اشک آور و باتوم متوسل شد.

در شهر فونتانا در ایالت کالیفرنیا پس از کشیده شدن اعتراضات مردمی به خشونت، پلیس عده‌ای از معترضان را بازداشت کرد. در شهر لوس آنجلس نیز پلیس به طور گسترده به اعتراضات مردمی با گاز اشک آور پاسخ داد. عده‌ای از معترضان نیز با بستن بزرگراهی در این شهر، عبور و مرور خودرو‌ها را با مشکل مواجه کردند.

اعتراضات مردمی در شهر آتلانتا به درگیری خشونت‌آمیز با پلیس منجر شد. معترضان همچنین ساختمان دفتر شبکه خبری سی‌ان‌ان را هدف حمله قرار دادند. معترضان شیشه‌های طبقه اول دفتر سی‌ان‌ان در آتلانتا را شکستند. مردم با سر دادن شعار‌های «سیاهپوستان حق زندگی دارند» به اعتراض در خیابان‌های آتلانتا پرداختند.

جیمی فاکس، بازیگر مشهور سینما، با حضور در راهپیمایی اعتراضی در یکی از محلات مینیاپولیس، درباره تجربیات خود از رفتار نژادپرستانه پلیس با مردم و خبرنگاران صحبت کرد. پاسگاه اصلی پلیس مینیاپولیس به آتش کشیده شده است. همچنین، یک خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان و گروه تصویربردار همراهش، که هنگام ارتباط زنده تلویزیونی از ناآرامی‌های این شهر، از سوی پلیس بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دمل سرطانی 400 ساله
سر باز کرده
این عاقبت بی عدالتی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
فقط بگین چقد ادم کشتن تا بدونیم کدوم رکورد زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اینقدری که از امریکا خبر میدیم از ایران نمیدیم!! بابا امریکا اونو دنیا به ما چه ربطی داره که فلانی اعتراض میکنه یا فلانی مریضه یا امریکایی ها همشون دارن کرونا میگیرن! یا امریکایی ها بی غذا ماندن!!!! بسه دیگه این همه اخبار نادرست
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۱۷:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اخه فشار اومده بت امریکا جونت دیگه در استانه فروپاشیه
Germany
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
فقط فکر رسانه های ما مونده پیش امریکا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا شورای تبلیغات بیکار هست مگر این سیاه پوست انسان نیست، چرا ایران دخالت نمی کند مگه دم از حقوق بشر نمی زند؟ بریم یه انقلاب هم تو آمریکا انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
تبریز
۰۹:۴۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
عه پس چرا اینترنتشون تا حالا قطع نشده پس؟؟واقعا عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چون اونجا کسی از خارجیها پول و اسلحه و اطلاعات نمیگیره و مردم واقعی دارند تظاهرات می‌کنند قطع راههای ارتباط جاسوسان با خارج لزومی نداره ولی مطمئن باش اوضاع جدی شد چنان خفقانی در کشور قبله آمال غربگداها راه بیافته که تو شوروی سابق چنین خفقانی سابقه نداشته باشه. فعلا که هر توطئه‌ای علیه ایران کردند داره به خودشون بر میگرده. پس تا میتونی حرص بخور اما بدون خدا بزودی بیشتر از اینا حرصت میده تا دق کنی
آخرین اخبار