دبیر خانه صنعت استان سمنان گفت؛

ضرورت تقویت قدرت خرید مردم در دوران پسا کرونا

عبدالحمید دربانیان گفت: تقویت قدرت خرید مردم در دوران پسا کرونا جهشی سازنده در حمایت از تولید گنندگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عبدالحمید دربانیان دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان همیشه تامین بازار فروش بوده است و در دوران پساکرونا نیز تحریک تقاضا کمک قابل توجهی به جهش تولید می کند.

او با اشاره به اینکه شعارهای چندسال اخیر از سوی رهبری همه در مسیر توسعه و رونق اقتصاد کشور بود، افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان سمنان اکنون کمتراز ظرفیت فعالند و کمک به افزایش این ظرفیت راهگشای بسیاری از هدفگذاری‌ها است.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به شرایط پیش آمده برای صنایع کشور به خاطر کرونا اشاره کرد و ادامه داد: بسته شدن مرزها و تامین مواد اولیه مساله اصلی تولیدکنندگان استان سمنان در این دوران بود.

عبدالحمید دربانیان ابراز داشت: اکنون با بازشدن گام به گام مرزها پس از بهترشدن وضعیت کرونا، تولیدکنندگان به صادرکردن تولیدات و از سویی تامین مواد اولیه همانند شرایط پیش از کرونا چشم امید بسته‌اند.

او بیان کرد: تولیدات واحدهای تولیدی از پیش از شیوع کرونا در انبارها انباشت شد و اکنون صنعتگر استان سمنان نیازمند تامین بازار فروش است.

دبیرخانه صنعت استان سمنان تصریح کرد راهکار مهم برای کمک به تولیدکنندگان در شرایط پساکرونا را کمک به تحریک تقاضای خرید در جامعه دانست و افزود: بسیاری از هزینه های جامعه در چندماه شیوع کرونا صرف خریدهای مربوط به همین دوره بود وتقاضای خرید در بسیاری حوزه‌ها کاهش یافت.

دربانیان تاکید کرد: اکنون پس از چندماه کاهش خرید مردم و عادی‌شدن شرایط کرونا، دولت باید برای تقویت قدرت خرید مردم برنامه ویژه داشته باشد.

هزینه‌های مضاعف تولیدکنندگان در کرونا پوشش داده شود

دبیرخانه صنعت استان سمنان با اشاره به افزایش هزینه های برخی واحدهای تولیدی در دوران کرونا، ادامه داد: این اضافه هزینه ها شامل خرید مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و تهیه اقلام بهداشتی برای کارکنان واحدها بود که همگی از سوی صنعتگران به صورت آزاد تهیه شد.

او تاکید کرد: برخی واحدهای صنعتی سمنان بین ۸۰۰تا یکهزار نیروی کار دارند که تامین ماسک و مواد ضدعفونی روزانه برای این تعداد افراد هزینه های مضاعفی برای سرمایه‌گذاران در دوره کرونا بود و کمکی از سوی دولت به این بخش نشد.

دربانیان بیان کرد: از بسته بودن مرزها در دوران کرونا واردکننده و صادرکننده هر دو آسیب دیدند و اکنون فقط کشورهای عراق و افغانستان به مرور در حال بازگشایی مرزها هستند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان افزود: شعارهای سالانه رویکردها را تعیین می‌کند ولی قوانین مربوط به صنعت کشور همان قوانین ۱۰ تا ۳۰ سال گذشته است که اجازه سمت‌وسوی درست به این بخش را نمی دهد و باید اصلاح شود.

یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.