تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان سمنان

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل دو ماه تمدید شد و جریمه‌ای برای تسلیم این اظهارنامه‌ها تا این زمان شامل نمی‌شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس بی نیاز مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه کرونا مصوبات خوبی در خصوص مالیات‌ها تصویب و به استان‌ها ابلاغ کرده است،گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیتی اشخاص حقیق و صاحبان مشاغل ۳۱ خرداد و اشخاص حقوقی ۳۱ تیر بوده که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این زمان‌ها دو ماه تمدید شدو جریمه‌ای برای تسلیم اظهارنامه‌ها تا این زمان شامل نمی‌شود.

او در خصوص بخشودگی جرائم مودیان نیز افزود: تا پایان سال ۹۸ کلیه مودیان مالیاتی بدهکار در بخش تولیدی مشمول ۹۰ درصد بخشودگی و غیر تولیدی ۸۰ درصد بخشودگی می‌شدند که با توجه به ابلاغ ستاد ملی کرونا زمان بخشودگی‌ها نیز تا پایان خرداد تمدید شده است.

بی نیاز ابراز داشت: مودیانی که خرید و فروش‌هایی را انجام می‌دهند باید نسبت به تسلیم صورت معاملات فصلی نیز اقدام کنند که صورت معاملات فصلی زمستان ۹۸ تا ۱۵ تیر و صورت معاملات بهار سال جاری نیز تا ۱۵ مهر معین شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تلاش‌ها برای تکریم ارباب رجوع نیز تصریح کرد: برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی نقل و انتقال املاک مسکونی که پایان کار گرفته اند از این پس نیازی به حضور در ادارت مالیاتی نبوده و افراد با حضور در دفاتر اسناد رسمی می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.

او بیان کرد: برای کاهش مراجعات به ادارات امور مالیاتی ابلاغ الکترونیکی در سطح استان انجام شده و نیاز است فعالان با ورود به سامانه ثبت نام کد اقتصادی نسبت به موافقت نسبت به دریافت ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار