تاثیر فرهنگسازی بر پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها

معاون امور عمران فرمانداری اراک: فرهنگسازی جوامع می تواند بر پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع تاثیرگذار باشد.

تاثیر فرهنگسازی بر پیشگیری از آتش سوزی جنگل هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نصیری معاون امور عمران فرمانداری اراک با اشاره به آغاز فصل گرم سال و مشکلات آتش سوزی مراتع گفت: آموزش جوامع محلی و فرهنگ سازی در رابطه با پیشگیری ازحریق در مراتع می تواند بسیار موثر باشد.

نصیری افزود: ظرفیت سازمان های مردم نهاد دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست، دهیاران وشوراهای اسلامی می تواند کمک بسیاری درپیشگیری از آتش سوزی و فرهنگ سازی دراین موضوع شود.

او از جمله عوامل آتش سوزی را شدت گرما، عدم رعایت نکات ایمنی توسط گردشگران، عابران و... به ویژه در روزهای تعطیل، تغییر کاربری باغات و زمین های کشاورزی توسط افراد سود جو عنوان کرد که باید توسط شهرداری و بخشداریها پیگیری و بررسی شود.

معاون امور عمران فرمانداری اراک ادامه داد: همه دستگاه های مرتبط مانند بخشداری ها، دهیاران، هلال احمر،آتش نشانی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست نسبت به اقدامات پیشگیرانه در راستای اطفاء و جلوگیری از آتش سوزی در مراتع، مزارع و جنگل ها اقدامات لازم را انجام دهند.

فرجی گفت: اکیپ اطفاء حریق منابع طبیعی، شهرداریها و دهیاران ضمن تهیه تجهیزات اطفاء حریق آمادگی لازم جهت پیشگیری ومقابله با حریق را داشته باشند.همچنین از ظرفیت نیروی انسانی وتجهیزات اهالی وکشاورزان با هماهنگی قبلی استفاده گردد.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سازمان جنگل ها و مراتع و سازمان حفاظت محیط زیست برای اطفای حریق جنگل ها و مراتع باید به تجهیزات و امکانات پیشرفته مجهز شوند گفت: کمبود نیروی انسانی باید رفع شده و نیروها تحت آموزش های لازم قرار گیرند در این رابطه می توان از ظرفیت جوامع محلی و توانمندی مردم نیز استفاده کرد.

 سالانه بخش زیادی از جنگل ها و مراتع کشور به دلیل غفلت و خطاهای انسانی دچار حریق می شوند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.