برخورد با مفسدان کلان اقتصادی بیشتر رسانه‌ای شود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از دلایلی که مردم به قوه قضائیه امیدوار شدند، برخورد با دانه درشت‌هاست و باید برخورد با مفسدان کلان اقتصادی بیشتر رسانه‌ای شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در گفتگو با حجت‌الاسلام عطار، نماینده اعزامی ریاست قوه قضائیه به استان فارس، گفت: از زمانی که آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه حضور پیدا کردند، اقداماتی انجام شده که بارقه‌های امید را در دل اقشار مختلف مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به بیان برخی از دغدغه‌های مردم در خصوص دستگاه قضا پرداخت و گفت: برخی از اقدامات موجب امیدبخشی در جامعه می‌شود نظیر بازدید‌های سرزده مسئولان از مراکز قضایی و نشستن پای درد دل مردم که این مسئله مایه دلگرمی آن‌ها می‌شود.

او، انجام دیدار‌های سرزده مسئولان قضایی به مراکز قضایی و نشستن پای درد دل‌های مردم را بسیار امیدبخش و مؤثر دانست و افزود: این کار موجب دلگرمی مردم می‌شود چرا که می‌بینند پای حرف‌های آنان می‌نشینند.

آیت‌الله کلانتری به بیان برخی از دغدغه‌های مردم در خصوص دستگاه قضا پرداخت و گفت: یکی از درددل‌های مردم، وجود نفوذ و رشوه‌خواری احیانا کارکنان دستگاه قضا و برخی از قضات است که گاهی اوقات مراجعاتی در این زمینه انجام می‌شود که البته تاکنون برخورد‌های خوبی در این زمینه انجام شده و با افراد فاسد برخورد شده و حتی این افراد از دستگاه قضا اخراج شده‌اند، اما انتظار می‌رود که چنین روندی قوی‌تر دنبال شود.

او، یکی دیگر از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را نحوه مراجعه اقشار ضعیف و فقیر جامعه به مراکز قضایی و دادگاه‌ها برشمرد و گفت: افرادی هستند که نه پول دارند تا برای انجام کار‌های قضایی خود وکیل بگیرند و نه توانایی و تخصص این کار را دارند، به همین دلیل جرأت حضور در مراکز قضایی و دادگاه‌ها را ندارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: البته در این زمینه قوه قضائیه تدابیری اندیشیده است و وکالت‌های رایگان برای اقشار ضعیف ارائه می‌دهد و این‌ها جای امیدبخشی است و بسیار ارزشمند است و هرچه بیشتر در این زمینه اقداماتی انجام شود، جا دارد.

او بیان کرد: نکته دیگر بحث اطاله دادرسی‌هاست؛ گاهی اوقات زمان‌های رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها  و مراجع قضایی خیلی طول می‌کشد و کم کم فراموش می‌شود و اگر اقدامی انجام شود، خیلی تأثیری ندارد لذا می‌طلبد که این مسئله کمتر شود و زمان رسیدگی به پرونده‌های مهم و کلان و فساد کاهش یافته و خیلی سریع اقدام شوند و نتیجه کار به مردم اعلام شود.

برخورد با مفسدان کلان اقتصادی بیشتر رسانه‌ای شود

آیت‌الله کلانتری اظهار کرد: نکته دیگر که در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی خیلی خوب و بهتر شده است، بحث برخورد قاطع و سریع با مفسدان دانه درشت و کسانی است که مقداری مطرح هستند و این کار بسیار می‌تواند در جامعه امیدبخش و اثربخش باشد البته کار‌های خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است و یکی از عللی که مردم به قوه قضائیه امیدوار شدند، همین برخورد با دانه درشت‌هاست و باید این کار‌ها تا هر مقداری که قانون اجازه می‌دهد، بیشتر رسانه‌ای شود تا مردم اطلاعات بیشتری در این موارد داشته باشند.  

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس در پایان سخنان مقام معظم رهبری را در خصوص قوه قضائیه یادآور شد و گفت: معظم‌له چند سال پیش فرمودند اگر قوه قضائیه قوی و مقتدر باشد، باعث می‌شود که همه قوا قوی و مقتدر باشند و اگر می‌خواهیم کشوری مقتدر باشیم، می‌طلبد که در وهله اول قوه قضائیه مقتدر و توانمند باشد و همه از این قوه حساب ببرند تا کار‌ها سامان پیدا کند و مردم دلگرم شوند. برخی از جرائم و مشکلات  گرفتاری‌ها در جامعه وجود دارند که موجب دلسردی مردم شده است و نیاز است چنین برنامه‌هایی برای امیدبخشی به مردم در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار