تبدیل منطقه درح به یکی از هسته‌های مرکزی نیروگاه‌های بادی در کشور

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو و بهره‌وری برق ایران گفت: امید است منطقه درح که یکی از کانون‌های بزرگ بادخیز ایران است به یکی از هسته‌های مرکزی نیروگاه‌های بادی در کشور تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ساتکین مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو و بهره‌وری برق ایران گفت: از سال ۸۲ که پتانسیل‌های بزرگ بادخیز کشور را در ۳ کانال بزرگ شرق ایران اعم از کانال بادی زابل، خواف و درح را شناسایی کردیم.

او افزود: منطقه درح جزو کانال‌های بادی بسیار خوب است که نه تنها تحت تاثیر باد ۱۲۰ روزه سیستان است بلکه باد دیگری به نام هرات نیز باعث می‌شود تمام ایام سال این منطقه باد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو و بهره‌وری برق ایران  ادامه داد: منطقه درح یکی از بزرگترین حوزه‌های بادخیزی است که با کشور افغانستان مشترک است  از ابتدا تلاش کردیم در این منطقه یک نیروگاه بزرگ احداث شود.

بیشتر بخوانید: اختصاصا 220 هکتار از اراضی ملی به نیروگاه بادی

ساتکین با اشاره به اینکه این منطقه هزاران مگاوات ظرفیت دارد که آغاز آن با ۵۰ مگاوات بود بیان کرد: امید است نیروگاه‌های بادی در این منطقه به سرعت توسعه یابد.

او تصریح کرد: امید است این منطقه که یکی از کانون‌های بزرگ بادخیز ایران است به یکی از هسته‌های مرکزی نیروگاه‌های بادی در حشور تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو و بهره وری برق ایران با اشاره به اینکه باد منطقه درح باد پر اغتشاش و مستمر است تاکید کرد: برای توسعه این نیروگاه کمک خواهیم کرد.

ساتکین با اشاره به اینکه این نیروگاه ۵۰ مگاواتی و با توربین‌های ساخت داخل است اظهار کرد: خوشبختانه این نیروگاه یک هزار میلیون لیتر در سال صرفه جویی آب دارد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۲۲:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آسبادهای خراسان هزاران سال است که با نبوغ ایرانی برقرار است و الهام بخش هر بنی بشری درجهان بوده که چگونه می توان از نیروی باد استفاده کردولی خودمان انرا به باد فراموشی سپرده ایم تا اینکه خارجی ها با اوردن مشابه ان تحت عنوان نیروگاه بادی و انرژی تجدید پذیر آن را بخورد ما بدهند و یا دربهترین حالت به ما یاداوری کنند!!!
چقدر مایه تاسف است !!!بقول حافظ
انچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد!!!