سه هزار هکتار از مراتع قم ملخ زدایی می شود

مدیر مبارزه با آفات سازمان جهاد کشاورزی قم از سمپاشی سه هزار هکتار از مراتع قم به‌عنوان کانون مبارزه با ملخ ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،ابوالفضل پویافر، مدیر مبارزه با آفات و حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در قم طی سال‌های مختلف شاهد هجوم ملخ‌ها بوده‌ایم، اما ازآنجاکه براثر بارندگی‌های اخیر شرایط زندگی برای ملخ‌ها مساعد است، این موضوع بیشتر به چشم می‌آید و شاهد افزایش جمعیت ملخ‌ها هستیم.

او افزود: ازآنجاکه حمله ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی همراه با خسارت‌های فراوان است، کار مبارزه با آن‌ها را به‌موقع و قبل از این‌که آن‌ها بالدار شوند شروع کردیم.

مدیر مبارزه با آفات و حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: ملخ ها تنها یک دوره نسلی در سال دارد اما زمان آن طولانی است و ممکن است تا مهرماه به طول انجامد.

پویافر با بیان این که  تاکنون از ورود حجم بزرگی از ملخ‌ها به سطح شهر جلوگیری شده است،گفت: سه هزار هکتار از سطح مراتع قم به‌عنوان کانون  مبارزه با ملخ سمپاشی می شود .

او افزود: عملیات مبارزه با ملخ بومی قم از سیزدهم اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است و ما به دنبال کاهش تعداد تراکم ملخ‌های بومی در سطح مناطق مختلف قم هستیم، تا به مراتع و مزارع استان خسارت کمتری وارد شود.

مدیر مبارزه با آفات و حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این‌که سمپاشی در سطح تمام نقاط استان برای مبارزه با ملخ‌ها کاری علمی نیست و به محیط‌زیست آسیب می‌زند، ادامه داد: در اثر عملیات مبارزه صورت گرفته، تنها بخش بسیار کمی از این ملخ‌ها به سطح شهر قم وارد شده‌اند که آسیبی برای انسان به همراه ندارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار