تلویزیون دولتی چین گزارش داد؛

قتل «جورج فلوید» نتیجه سیاست نفاق و انزجار سیاستمداران آمریکایی است

تلویزیون دولتی چین در گزارشی به بررسی تبعیض نژادی در آمریکا و تبعات آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون دولتی چین در گزارشی تحلیلی اعلام کرد کشته شدن یک سیاه‌پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس توسط افسر پلیس نشان‌دهنده نفاق و انزجاری است که سیاستمداران این کشور ایجاد می‌کنند.

مرگ یک آمریکایی آفریقایی‌تبار ۴۶ ساله توسط افسر پلیس مینیاپولیس در حالی که افسر پلیس برای چند دقیقه زانویش را بر گردن وی فشار می‌داد خشم مردم آمریکا را در سراسر این کشور برانگیخته است و نتیجه رفتار‌ها و مواضع سیاستمداران آمریکایی است که تخم نفاق و انزجار را در این کشور می‌پراکنند.

تلویزیون دولتی چین نسخه مکتوب این گزارش را با عنوان «نکته واقعی» در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده و نوشته است: مرگ یک آمریکایی آفریقایی تبار بار دیگر تبعیض نژادی خطرناک را در این کشور به نمایش گذاشت.

«میشل باچله» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل هم این حادثه را محکوم کرد. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد مرگ جورج فلوید جدیدترین مورد از قتل‌های بی شمار سیاه‌پوستان غیرمسلح توسط نیرو‌های پلیس آمریکاست. وی از مقامات آمریکا خواست برای توقف این نوع کشتار‌ها دست به اقدامات جدی بزنند و اطمینان حاصل کنند در صورت وقوع چنین حوادثی عدالت بطور کامل درباره آن‌ها اجرا شود.

در ادامه گزارش تلویزیون دولتی چین آمده است گزارش موسسه تحقیقاتی پیو در سال ۲۰۱۹ درباره تبعیض نژادی نشان داد که بیش از ۴۰ درصد شهروندان آمریکا معتقدند همه نژاد‌ها در این کشور از حقوق یکسان برخوردار نیستند.

روزنامه لس آنجلس تایمز هم اخیرا در گزارشی نوشت شیوع ویروس کرونا در آمریکا نشان داد که تبعیض‌های نژادی و اقتصادی در این کشور تشدید شده است. برای مثال در نیویورک اکثر مبتلایان به ویروس کرونا آمریکایی‌های لاتین تبار بوده‌اند و تعداد قربانیان کرونا هم در میان آمریکایی‌های لاتین تبار در مقایسه با سفیدپوستان بسیار بیشتر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام .خیلی عجیبه .با دوستانی که همش دم از امریکا میزدن وقتی در اینباره صحبت میکنم.فورا بحث روعوض میکنن.این امریکا از پس اوضاع داخلیش هم برنمیاد اونوقت تعداد زیادی از مردم عاشق زندگی تو امریکان .نمیدونم شایداینها دیوانه شدن یا ما وضع بدتری نسبت به امریکا داریم .مردم ومسولین باید واقع بینانه همه جوانب رودرنظر بگیرند.ببینن مشکل کجاست.
آخرین اخبار