رضایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار بورس ایران ظرفیت تعامل با بورس‌های جهانی را دارد/۱۳ تفاهم نامه بین المللی فعال در بورس تهران

سخنگوی بورس تهران گفت: ما قادر هستیم با کشور‌های دیگر نیز تعاملات بورسی را با هدف گسترس روابط اقتصادی برقرار کنیم.

حامد رضایی مدیر روابط عمومی و بین الملل بورس تهران  در گفت و گو با  خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روابط بین المللی بورس تهران با سایر کشور‌های جهان اظهار کرد: بورس تهران با توجه به اینکه یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های خاورمیانه محسوب می شود روابط اقتصادی گسترده‌ای در دنیا داشته است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل بورس تهران افزود: بورس تهران هم اکنون ۱۳ تفاهم بین المللی فعال دارد . امروز ما شاهد حضور سفیر استرالیا در ایران به منظور نواختن زنگ نمادین بورس بودیم. ما تا به امروز رابطه‌ خاصی با بورس‌های استرالیا نداشته ایم، اما این مراسم با توجه به علاقه‌ سفیر استرالیا و با هدف توسعه روابط اقتصادی بین الملل برگزار شد.

رضایی افزود: ما در آینده نیز مانند امروز آماده‌ پذیرش سفرای کشور‌های مختلف برای همکاری در بازار بورس تهران هستیم و معمولا بعد از نواختن اینگونه زنگ‌ها اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نزدیک هم دوباره شاهد همکاری بیشتری با کشور‌های مختلف هستیم یا خیر گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته زمان‌هایی که سفرای کشور مختلف در ایران حضور داشته باشند بنا به آمادگیشان از آن‌ها جهت همکاری در بورس تهران دعوت به عمل خواهیم آورد.

رضایی در پاسخ به این سوال که تا به حال چه میزان از اتباع خارجی توانستند در بورس تهران حضور داشته باشند؟ تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به محدودیت‌هایی که از لحاظ اقتصادی و سیاسی وجود  دارد حدود دو هزار نفر از اتباع خارجی توانسته اند در شرکت‌های ناشر بورسی یا بورس تهران حضور داشته باشند. همچنین برخی از این افراد نیز به عنوان سهام داران بزرگ به حساب می‌آیند.

مدیر روابط عمومی و بین الملل بورس تهران در پاسخ به اینکه جایگاه ایران در بین بورس‌های جهان چگونه است اظهار کرد: باتوجه به وضعیت اقتصادی اخیر در حال حاضر بورس ایران تنها بورس سبز دنیا است که روند خوبی را در پیش گرفته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا سالم رسیدن نفتکش‌ها به و نزوئلا نقش مهمی را در بورس تهران ایفا کرده است یا خیر؟ گفت: ناشران بورسی اگر درصنعت نفت هستند در صنعت پتروشیمی نیز حضور فعال دارند طبیعتا اگر بخواهیم صرفا از جنبه بین اللملی به این قضیه نگاه کنیم اگر قادر باشیم در این مسیر گام‌های مثبتی را برداریم قطع به یقین در بورس تهران نیز تاثیر گذار خواهد بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، نماد های بورسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار