تحکیم بنیان خانواده رسالت مهم انجمن حمایت از زندانیان است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: رسالت اصلی انجمن حمایت زندانیان اجرای برنامه‌های فراگیر و حمایت جامع از خانواده زندانیان و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌های آن‌ها است.

تحکیم بنیان خانواده رسالت مهم انجمن حمایت زندانیان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه سالیانه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان کرمان گفت: انجمن حمایت از زندانیان نقش پیشگیرانه دارد و باید به نحوی در راستای کمک به خانواده زندانیان حرکت کند تا از فروپاشی خانواده زندانیان جلوگیری کرده و با اقدامات حمایتی خود اجاره ندهد همسر زندانی طلاق یا فرزندان زندانیان ترک تحصیل کنند.

او با اشاره به این مطلب که انجمن حمایت زندانیان کرمان با همکاری خیران سال گذشته کمک قابل توجهی به خانواده‌های نیازمند زندانیان داشته، گفت: کمک به خانواده‌های زندانیان که در شرایط سخت قرار دارند، هم اقدامی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم توسط فرزندان این خانواده‌ها است و هم حرکتی با رویکرد خداپسندانه است که بی شک اجر اخروی به دنبال خواهد داشت.

موحد بر توانمندسازی خانواده‌های زندانیان و افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهاد‌های حمایتی نیز تاکید کرد و گفت: اگر با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توسعه مشاغل خانوادگی بتوان ضمن حفظ کرامت و عزت خانواده ها، از آن‌ها حمایت کرده و زمینه توانمندسازی آن‌ها را فراهم کرد، ارزشمند است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که پدیده و رفتار مجرمانه در طول تاریخ جوامع بشری وجود داشته و جوامع بشری را آزار داده، امنیت و آسایش آن را مخدوش کرده، افزود: جوامع بشری همواره سعی می‌کنند در برابر این پدیده اجتماعی و جرم واکنش نشان داده و با آن مقابله و مبارزه کنند تا چهره جامعه خود را از بزه و بزهکاری پاک کنند.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان تصریح کرد: جوامع بشری در مسیر مقابله و مبارزه با جرم و رفتار‌های مجرمانه گاهی موفقیت‌هایی داشته اند و گاهی نه تنها موفقیتی کسب نکرده اند بلکه نرخ جرم آنقدر رشد داشته که موجب فروپاشی جوامع و نظام‌های سیاسی نیز شده است.

موحد بیان داشت: موضوع بسیار مهم این است که چرا به رغم اینکه انسان‌ها با فطرت پاک و سرشت پاکیزه خلق و متولد می‌شوند، در جریان زندگی به سمت ارتکاب جرم گرایش می‌یابند و اندیشمندان، حکمرانان و جامعه شناسان همواره به دنبال پاسخ این سوال بوده و هستند.

موحد یادآور شد: موضوع دلایل گرایش افراد به سوی ارتکاب جرم به دلیل نرخ رشد جرائم به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و مطالعات و پژوهش‌های بسیار زیادی در این زمینه مطرح است تا از اوقوع جرم در جامعه بشری جلوگیری شود و در این رابطه برخی نتایج مطالعات و پژوهش‌های انجام شده، به کار گرفته شده و در حوزه‌هایی موفق بوده اند و در حوزه‌هایی نیز نتایج مورد انتظار حاصل نشده است.

او با اشاره به این مطلب که امروز بشر تلاش می‌کند تا دلایل وقوع جرم را شناسایی کرده و با حذف این عوامل، از وقوع جرم پیشگیری کند، ادامه داد: ارتکاب جرم از سوی افراد معلول یکسری عوامل، شرایط و موقعیت‌هایی است که در جامعه ایجاد می‌شود و اگر این فرصت ارتکاب جرم در جامعه به وجود نیاید در جامعه با تنوع جرائم مواجه نخواهیم بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: به عنوان مثال اگر پدر یا سرپرست خانواده رفتار مجرمانه‌ای داشته باشد و خود را به عنوان قهرمان معرفی کند، به الگوی مجرمانه برای فرزند خود تبدیل می‌شود واگر این فرزند دچار آسیب شود، معلول موقعیتی است که او را به سمت انحراف و رفتار‌های مجرمانه سوق داده است.

او با اشاره به معضلاتی، چون طلاق همسر زندانی ویا گرایش فرزند به فعالیت‌های مجرمانه، تصریح کرد: از این رو رسالت اصلی انجمن حمایت زندانیان و خیران همکار با این مجموعه، اجرای برنامه‌های فراگیر و حمایت جامع از خانواده زندانیان و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌های آن‌ها است.

رییس شورای قضایی استان بیان کرد: بسیاری از خانواده‌های زندانیان نیازمند، افرادی بوده اند که در شرایط خاصی گرفتار شده اند و اگر شرایط خوبی باشد و بتوانند آبرومند زندگی کنند هیچوقت نمی‌خواند ذره‌ای از آبروی آن‌ها کم شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار