مدیر فنی تیم ملی شنا:

تعطیلی استخر‌ها خسارت جبران ناپذیری به تیم ملی وارد می‌کند/ کلر مانع انتقال کرونا می‌شود

سمیع زاده گفت: تعطیلی استخر‌ها به علت شیوع ویروس کرونا خسارت جبران ناپذیری را به تیم ملی شنا وارد می‌کند.

محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم ملی شنا در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی طی این روز‌ها پیگیر بازگشایی استخر‌ها بودند که باید از آن‌ها تشکر ویژه کرد. وزارت بهداشت  از مسائل استخر آگاهی کامل ندارد و بسیار نگران انتقال ویروس کرونا از طریق آب است. در بسیاری از مقالات علمی و پرتوکل بهداشتی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است که هیچ گونه ویروسی در کلر داخل  آب   قادر به ادامه حیات نیست.

او گفت: متاسفانه ملی پوشان شنا همچنان هیچ تمرینی در آب ندارند و شناگران خسارت جبران ناپذیری را متحمل شدند. ما  از اهداف برنامه ریزی شده خودمان دور شده ایم. در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا یک پروتکل بهداتشی را ارائه دادم که یک شناگر به همراه یک مربی در استخر بزرگی همچون آزادی تمرین کنند. در این روش هیچ تماسی اجتماعی برای انتقال ویروس کرونا صورت نمی‌گرفت.  

سمیع زاده اظهار کرد: فعالیت باشگاه‌های بدنسازی آغاز شده در صورتی که فاصله بین هر ورزشکار کمتر از ۲ متر است، اما بازگشایی استخر که هیچ تماسی  در آن وجود ندارد همچنان ممنوع است.

مدیر فنی تیم ملی شنا عنوان کرد: ۵ شناگر کشورمان نزدیک به کسب سهمیه المپیک هستند و با تمرین مناسب می‌توانستند سهمیه را کسب کنند. اگر شناگر ۳ روز تمرین نکند به ۴ ماه قبل خود باز می‌گردد. در برخی از ماده‌های شنا ممکن است تا ۲ سال آینده به رکورد‌های خود نزدیک هم نشوند. من با مربیان بزرگ دنیا در ارتباط هستم و هفته گذشته با مدیر فنی تیم ملی شنا اتریش صحبت کردم. او اعلام کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات خود را در اتریش و آلمان آغاز کرده اند.

او در پایان بیان کرد: ویروس کرونا ممکن است برای هر فردی مشکل ایجاد کند و باید زندگی کردن با کرونا را تا سال آینده یاد بگیریم. ورزشکاران باید یاد بگیرند که با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی به ادامه فعالیت‌های ورزشی خودبپردازند.


بیشتربخوانید: ملی پوش شیرجه: کسب سهمیه المپیک دور از دسترس نیست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار