چراغ سبز کرملین برای حضور پوتین در نشست گروه هفت

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با حمایت تلویحی از حضور پوتین در نشست گروه هفت، پاسخ به دعوت واشنگتن را منوط به دریافت اطلاعات بیشتری کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزرای رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه با حمایت تلویحی از حضور پوتین در نشست گروه هفت، اعلام کرد قبل از پاسخ به پیشنهاد دعوت رئیس جمهور آمریکا برای حضور در اجلاس گروه هفت، باید جزئیات بیشتری را در این باره بداند.

پسکوف ضمن تاکید بر حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از گفتگو با واشنگتن، گفت هنوز برای ما مشخص نیست که آیا این یک پیشنهاد رسمی است یا خیر. سخنگوی کرملین تاکید کرد پیش از پاسخ به دعوت رئیس جمهور آمریکا باید دستور کار و اعضای شرکت کننده در آن برای ما مشخص شود.

بنا به گفته سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، پوتین از راهبرد گفتگو در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کند؛ اما کرملین برای پاسخ به این دعوت نیازمند اطلاعات بیشتری هست.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر با بیان اینکه گروه ۷ در شکل فعلی آن یک گروه بسیار منسوخ از کشور‌ها است، گفت نشست سران این گروه که قرار بود اواخر ژوئن برگزار شود، احتمالا تا ماه سپتامبر به تعویق می‌افتد. دونالد ترامپ اعلام کرد تصمیم دارد استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند را به نشست سران گروه هفت دعوت کند.

پیش از این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دعوت ترامپ برای حضور در نشست گروه ۷ را رد کرده بود؛ اما دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در گفت‌وگویی تلفنی در روز پنجشنبه توافق کردند که نشست سران گروه هفت باید در آینده‌ای نزدیک و به صورت حضوری برگزار شود.

ترامپ در ماه مارس و همزمان با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌های کشورها، نشست سران گروه ۷ که قرار بود در روز ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) در آمریکا برگزار شود را لغو کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار