ترامپ: اگر امنیت به ایالت‌ها بازنگردد ارتش وارد عمل می‌شود

ترامپ در پی تشدید تظاهرات سراسری پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی گفت از نیرو‌های گارد ملی خواسته است به تعداد کافی در ایالت‌های مختلف مستقر شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه که در پی تشدید اعتراضات سراسری در ایالات متحده به قتل جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «از همه اختیارات قانونی خود برای پایان دادن به ناآرامی در کشور استفاده خواهم کرد و از نیرو‌های گارد ملی خواسته‌ام تا به تعداد کافی در ایالت‌های مختلف مستقر شوند.»

ترامپ مدعی شد: «تمامی اقدامات فوری را اتخاذ خواهیم کرد و تمامی موارد ممکن را برای متوقف کردن اغتشاشات و ناآرامی‌ها حمایت از قانون به کار خواهم گرفت. ناآرامی‌ها باید همین حالا پایان یابد. نخستین وظیفه‌ام حمایت و دفاع از مردم و کشور است و خشونت‌های اخیر اقدامات تروریستی بوده است.»


بیشتر بخوانید:


رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد نیرو‌های گارد ملی آمریکا به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند در ایالت‌ها استقرار یابند و گفت: «در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهم کرد. خشونت‌ها در تظاهرات اخیر اعتراضات مسالمت‌آمیز نبوده بلکه تروریسم داخلی هستند.»

دونالد ترامپ تاکید کرد: «امشب هزاران نفر از نیرو‌های امنیتی را که به سلاح‌های سنگین مجهز هستند به پایتخت اعزام می‌کنیم و مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن به صورت جدی و با قاطعیت اجرا خواهد شد.»

ترامپ گفت: «به کسانی که این مقررات را نادیده بگیرند و در خیابان‌ها بمانند هشدار می‌دهم با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.»

ترامپ پس از پایان سخنرانی‌اش پیاده به همراه مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، ویلیام بار وزیر دادگستری، کایلی مک‌انانی سخنگوی کاخ سفید، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا و تعدادی دیگر از مقامات در میان حفاظت چند لایه نیرو‌های امیتی از کاخ سفید خارج شد و از درون پارکی که تا چند دقیقه قبل از آن مملو از معترضین بود عبور کرد و رو به روی کلیسای جان اپیسکوپال ایستاد و کتاب انجیل را جلوی دوربین‌ها بالا گرفت.

ترامپ: اگر امنیت به ایالت‌ها بازنگردد ارتش وارد عمل می‌شود

این در حالی است که پیش از آنکه ترامپ و همراهانش از محوطه کاخ سفید خارج شوند و به سوی کلیسای جان اپیسکوپال بروند نیرو‌های امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم شهروندان معترضی که همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهورشان در بیرون کاخ سفید تظاهرات مسالمت‌آمیز برپا کرده بودند را متفرق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اين نتيجه انتخاب نادرست مردم است...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
دولت آمریکا طرح اغتشاش را به وسیله سازمان سیا و مزدورانش در خیلی از کشورها پیاده کرد و به دنبال آسیب و کودتا در این کشورها بود ولی امروز این اتفاق دامن آمریکا را به مراتب بدتر گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۱:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
ارسال هزاران نیروی امنیتی با سلاح سنگین؟ میدونستم این یارو دیونه است ولی رسما داره مردم خودشو میکشه!
چون سلاح های سنگین کالیبر بالایی دارن و فقط وفقط برای نابود کردن ماشین های زرهی استفاده میشن... چون اگر این سلاح ها به سمت آدم اگر شلیک بشه باعث میشه مثلا اگر به پای یک نفر بخوره پاش از جا کنده میشه..!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
همه چير رو ميخواد با زور و تهديد حل كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
جرج فلوید درسته لطفا اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۹:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
نمی دانم چرا تمامی اقدمات رئیس جمهور آمریکا من را به یاد دست و پا زدن شاه ایران در روزهای آخر حکومت خود می اندازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
همین ترامپ بود که یک اعتراضی در ایران اتفاق افتاد فوری با یک توییت فارسی به مردم ایران پیام داد و سعی در متشنج کردن اعتراضات بود، و یا در مورد آن سخنرانی کرد چرا اقای روحانی در این چند روز در مورد وضعیت بد آمریکا صحبتی نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۸:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
انجیل به دست گرفتنش آدمو یاد قرآن یر نیزه کردن عمروعاص میندازه
Germany
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
از اون روزا اومدی
آخرین اخبار