حقایق عجیب و جالب درباره ۴ گروه خون/ کدام گروه خونی طلایی است؟

در دنیا گروه‌های خونی بسیار زیادی شناسایی شده است که بعضی از آن‌ها مشابه اندکی دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این مهم است که نوع گروه خون شما، خویشاوندان و اقوام شما چیست؛ بنابراین اطلاعات، شما می‌توانید درک کنید که بدن شما به چه چیزی نیاز دارد. در این مقاله به شما توصیه‌های ساده‌ای در مورد چگونگی احساس بهتر، و همچنین حقایق جالب در مورد گروه خون داده می‌شود.

احتمالاً می‌دانید فاکتور Rh و گروه خون شما چیست. اگر اینطور نیست، توصیه می‌کنیم در آینده نزدیک در آزمایش خون بخواهید که گروه خون شما را مشخص کنند و این ویژگی بدن خود را روشن کنید. به نظر می‌رسد که گروه خونی می‌تواند رژیم و رژیم غذایی بهینه را برای بدن شما پیشنهاد دهد و حتی در مورد ماهیت فرد نیز صحبت کند.

خون طلایی چیست؟

حقایق عجیب و جالب درباره ۴ گروه خون/ کدام گروه خونی طلایی است؟

این نوع خون "طلایی" لقب گرفت، زیرا بسیار نادر است و همچنین به دلیل فاکتور Rh صفر، Rh null بسیار مفید است. در کل، فقط ۴۳ نفر در جهان این خون را پیدا کردند. خون طلایی نخستین بار در سال ۱۹۶۱ در یک زن بومی از آمریکا کشف شد، قبل از آن محققان فکر می‌کردند کودکانی که چنین خونی دارند قبل از تولد می‌میرند. این گروه خونی فقدان کامل هر یک از آنتی ژن‌های Rh را دارند. گروه خون طلایی برای اولین بار در یک بومی استرالیایی کشف شد و بسیار نادر است، نادر بودن آن به این معنی است که وقتی فرد Rh null به انتقال خون نیاز دارد، اهداء Rh null بسیار باورنکردنی و دشوار است، با تکیه بر همکاری یک شبکه کوچک از اهدا کنندگان معمولی Rh null در سراسر جهان برای اطمینان از این که این گروه خونی همیشه در دسترس باشد، بوجود آمده است.

در سال ۱۹۰۱ یک پزشک از اتریش، کارل لاندشتاینر، تقسیم خون را به چهار گروه پیشنهاد کرد. برای کشف انقلابی خود، در سال ۱۹۳۰ جایزه نوبل پزشکی را دریافت کرد. یکی دیگر از خصوصیات مهم خون عامل Rh آن است. اگر پروتئین RhD در گلبول‌های قرمز وجود داشته باشد (یک جزء خون)، آن را مثبت و اگر نه، منفی قلمداد می‌کنند. با این حال، این تعریف بسیار ساده‌ای است. در واقع، علاوه بر پروتئین RhD، حدود ۶۰ پروتئین دیگر وجود دارد که می‌توانند بر فاکتور Rh تأثیر بگذارند.

هنگامی که خون دارای فاکتور رزوس (Rh) صفر باشد، به این معنی است که هیچ یک از این پروتئین‌ها را ندارد و می‌تواند آزادانه خون خود را به هر فرد دیگری بدون ترس از اینکه گلبول‌های قرمز "به هم بچسبند" منتقل کند. از همه این‌ها، اگر در هنگام انتقال خون، گروه خونی و رزوس را نادرست انتخاب کنید، نتیجه کشنده نیز ممکن است. خون "طلایی" برای دارو سازی جالب است، اما برای افراد با این نوع خون ناامن است، زیرا اهداکنندگان ناچیز هستند؛ بنابراین به چنین افرادی توصیه می‌شود برای محافظت از خود در صورت بروز حادثه یا وضعیت غیرقابل پیش بینی، برای خود خون اهدا کنند.

مقاومت در برابر استرس در ۴ گروه خونی

حقایق عجیب و جالب درباره ۴ گروه خون/ کدام گروه خونی طلایی است؟

گروه خون اول I: دارای مقاومت و استقامت در برابر استرس با استفاده از ورزش‌های سنگین

گروه خون دوم II: در معرض ابتلا به استرس‌ها هستند و بهترین راه درمان استرس در آنان استفاده از ورزش یوگاست.

گروه خونی سوم III. مقاومت ارزشمند در مقابل انواع استرس‌ها با استفاده از خالقیت ذاتی و تشخیص مناسب محیط

گروه خونی چهارم ІV. قابلیت پاسخ مناسب دادن به استرس‌ها و ناراحتی‌های محیطی با استفاده از ورزش

اضافه وزن در ۴ گروه خونی

حقایق عجیب و جالب درباره ۴ گروه خون/ کدام گروه خونی طلایی است؟

گروه خونی اول: دشمن شماره یک شما به طور نامنظم غذا می‌خورد.

گروه خونی دوم: پوند‌های اضافی پس از خوردن گوشت و شیرینی اضافه می‌شود.

گروه خونی سوم: برای لاغر ماندن بهتر است از سرخ شده‌ها و نان سفید پرهیز کنید، هضم آن برای معده شما مشکل است.

گروه خونی چهارم: سانتیمتر‌های اضافی در کمر به دلیل عدم فعالیت بدنی ظاهر می‌شود.

شخصیت ۴ گروه خونی

اول: محتاط، هدفمند، دلسوز، ترس از تغییر، سازگاری ضعیف با تغییر محل، شیوه زندگی و تغذیه.

دوم: یک رهبر انسانی متشکل کننده و جمع آوری کننده، تولید کننده. ثبات در همه چیز: تغذیه، شیوه زندگی، محیط زیست

سوم: انعکاس پذیر، حاضر به سازش، دوستانه، نکته اصلی برای شما نتیجه است. انعطاف پذیری ذهن و روان، قادرند به سرعت به هر گونه تغییرات سازگار شوند.

چهارم: تفکر هوشیار، متعادل، با اراده قوی، حساس، توانایی بالا برای انطباق با تغییرات در تغذیه، شیوه زندگی، عادت‌ها

فاکتور رزوس (Rh) در ۴ گروه خونی

فاکتور رزوس گروه خونی مهمترین ویژگی خون است، بنابراین بیایید دوباره آن را یادآوری کنیم. اگر Rh والدین آینده مطابقت نداشته باشد، این می‌تواند یک دلیل جدی برای نگرانی باشد، زیرا در جنین ممکن است یک درگیری رزوس ایجاد کند، که مملو از عوارض بعدی (از جمله خود تخریبی گلبول‌های قرمز و تشکیل سلول‌های قرمز نابالغ در جنین) است. اما طب مدرن فرصت‌های جدیدی را برای پیشگیری و درمان به ما می‌دهد. از جمله در ماه هفتم بارداری، به مادر باردار توصیه می‌شود تزریق پلاسمای خون را انجام دهد.

فاکتور رزوس (Rh) پروتئینی می‌باشد که در سطح گلبول‌های قرمز بوده و به صورت ارثی منتقل می‌شود. اگر فرد این پروتئین را داشته باشد، فرد Rh مثبت و در صورت نبود این پروتئین، Rh منفی شناخته می‌شود

انتقال خون در ۴ گروه خونی

بیماران با گروه خون اول یا O اهدا کننده جهانی هستند. با این حال، آن‌ها فقط به خون گروه اول یا O برای گرفتن خون احتیاج دارند. پس خونی اول یا O به همه گروه‌های خونی خون می‌دهد، اما فقط از گروه خونی اول یا O خون می‌گیرد.

افراد گروه دوم خون می‌توانند اهدا کننده بیماران گروه خونی دوم A و چهارم AB باشند. آن‌ها می‌توانند خون را از افراد گروه خون دوم A و گروه خون اول O بگیرند.

بیماران گروه سوم خون یا B می‌توانند خون خود را با بیماران گروه سوم B و چهارم AB به اشتراک بگذارند. آن‌ها نیاز به انتقال از اهداکنندگان با گروه‌های خونی سوم B و اول O دارند.

افراد دارای گروه خونی چهارم یا AB گیرنده جهانی هستند یعنی از تمام گروه‌های خونی، خون دریافت می‌کنند، اما فقط می‌توانند به بیماران گروه خونی AB خون اهدا کنند.

جدول تعیین گروه خونی فرزند از روی گروه خونی پدر و مادر

حقایق عجیب و جالب درباره ۴ گروه خون/ کدام گروه خونی طلایی است؟

منبع: سیارک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلام گروه.خونی.من.آ.هست.ایا.بیماری.لاعلاج.دچار.می.شوم
-
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چه ربطی داره؟!
آخرین اخبار