کرملین: دعوت از پوتین برای شرکت در نشست گروه هفت از طریق کانال دیپلماتیک صورت می‌گیرد

سخنگوی کرملین اعلام کرد دعوت از رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست گروه هفت از طریق کانال دیپلماتیک صورت می‌گیرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه اعلام کرد دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست گروه هفت باید از طریق کانال دیپلماتیک صورت بگیرد.

او با اشاره به مذاکره مقامات روسی و آمریکایی در خصوص این دعوت گفت: قرار است روش‌های دعوت از رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست گروه هفت از طریق کانال‌های دیپلماتیک صورت بگیرد.

پسکوف در خصوص واکنش مسکو به این دعوت گفت: رئیس جمهور آمریکا چنین طرحی را مطرح کرده است و پس از مذاکرات دیپلماتیک نتیجه مشخص می‌شود. دیپلمات‌های روسیه پس از تماس با مقامات آمریکایی و دریافت اطلاعات اضافی نتیجه را اعلام خواهند کرد.

سخنگوی کرملین با اشاره به اظهارات جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که گفته بود روسیه در حاشیه گروه هفت باقی می‌ماند، گفت: آن‌ها با چه ظرفیتی روسیه را دعوت می‌کنند. در چنین چارچوبی مطمئنا روسیه در نشست گروه هفت شرکت نمی‌کند. باید دیپلمات‌ها در این خصوص شفاف سازی کنند. در حال حاضر، سوالات زیادی وجود دارد.

نخست وزیر کانادا پیش از این گفته بود اتاوا مخالف پیشنهاد ترامپ مبنی بر بازگشت روسیه به گروه هفت است، زیر به گفته او مسکو به «بی‌احترامی به قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

پسکوف همچنین در اظهارات خود واکنشی به اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا نشان نداد.

پیش از این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دعوت ترامپ برای حضور در نشست گروه ۷ را رد کرده بود؛ اما دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی در روز پنجشنبه توافق کردند که نشست سران گروه هفت باید در آینده‌ای نزدیک و به صورت حضوری برگزار شود. انگلیس نیز از مخالفت خود با حضور روسیه در نشست گروه هفت خبر داد و اعلام کرد از حق وتوی خود برای جلوگیری از بازگشت مسکو به این گروه استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا با منسوخ خواندن قالب فعلی گروه هفت اعلام کرد از سران کشور‌های روسیه، کره جنوبی، هند و استرالیا برای شرکت در اجلاس بعدی این گروه دعوت کرده است.

ترامپ در ماه مارس و همزمان با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌های کشورها، نشست سران گروه ۷ که قرار بود در روز ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) در آمریکا برگزار شود را لغو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار