توزیع انسولین قلمی در داروخانه‌های منتخب زاهدان آغاز شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سهمیه خرداد انسولین قلمی از امروز بین داروخانه‌های زیرپوشش این دانشگاه شروع شد.

دکتر فرزانه فرجیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: براساس سیاستگذاری انجام شده از سوی سازمان غذا و دارو با هدف مدیریت توزیع و مصرف دارو برخی اقلام دارویی وارداتی مانند انسولین بصورت سهمیه بندی و در بازه‌های زمانی معین در اختیار استان‌ها قرار می گیرد.

او  با تاکید بر این که در رابطه با تهیه انسولین های معمولی نظیر NPH و رگولار هم اکنون مشکلی در سطح استان وجود ندارد گفت: صرفا سهولت در مصرف باعث رغبت بیشتر بیماران به سمت استفاده از انسولین های قلمی شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه و محدودیت های بین المللی بوجود آمده، گاها واردات اقلام دارویی با مشکلاتی مواجه که این موضوع سبب بروز کمبودهای مقطعی در سراسر کشور می شود و مختص یک استان و یا منطقه جغرافیایی خاص نیست.

او  تصریح کرد: کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به طور روزانه کمبودها و درخواست های دارویی مراکز زیرپوشش را رصد می کنند و این معاونت حداکثر تلاش خود را برای تامین و برطرف کردن کمبود پیش آمده در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهد.

فرجیان خاطر نشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان می توانند مشکلات پیش آمده در تامین داروهای مورد نیاز خود را از طریق شماره تلفن 190، مرکز اطلاع رسانی و پیگیری کمبودهای دارویی معاونت غذا و دارو پیگیری کنند.عاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سهمیه خرداد انسولین قلمی از امروز بین داروخانه‌های زیرپوشش این دانشگاه شروع شد.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار