۸۸ هزار سفیر و رابط سلامت با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همکاری دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم اینک ۸۰ هزار سفیر سلامت و هشت هزار رابط سلامت این دانشگاه را در تحقق اهداف و خدمات رسانی به شهروندان حوزه زیرپوشش یاری می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سیدمهدی طباطبایی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت» خبر داد و اظهار داشت: هم اینک ۸۰ هزار سفیر سلامت و هشت هزار رابط سلامت این دانشگاه را در تحقق اهداف و خدمات رسانی به شهروندان حوزه زیرپوشش یاری می‌کنند.

طباطبایی افزود: در قالب این طرح خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه و برخی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده منتقل می‌شود.

او  ادامه داد: برای هر ۴۰ خانوار نیز یک فرد علاقه‌مند به فعالیت اجتماعی دارای مقبولیت اجتماعی و مسوولیت پذیر باعنوان رابط سلامت انتخاب می‌شود و آموزش‌های فراگرفته از اعضای تیم سلامت را به سفیران منتقل می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان تاکید کرد: این دانشگاه در حوزه مشارکت مردمی و حضور رابطان و سفیران سلامت در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف بهداشتی همپای اعضای تیم سلامت همواره موفق بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شهرستانهای مرکزی سیستان و بلوچستان شامل زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان، سراوان و سیب سوران را زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.

سایر شهرستانهای این استان زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.