نکات بهداشتی استفاده از استخر‌ها در روز‌های کرونایی

در گزارش زیر به نکاتی که استخر‌های روباز در روز‌های کرونا باید به آن‌ها عمل کنند، اشاره شده است.

نکات بهداشتی استفاده از استخر‌ها در روز‌های کروناییبه گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، استخر‌ها جزو آخرین اماکن ورزشی است که می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند که البته آن هم با شروط خاص ستاد ملی مبارزه با کرونا است. عده‌ای معتقدند که استخر‌ها می‌توانند آلوده‌ترین مکان ورزشی باشند در صورتی که کلر موجود در آب هرگونه ویروس از جمله ویروس کرونا را از بین می‌برد.  

با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار است استخر‌های سرباز در مناطقی که وضعیت سفید دارند بازگشایی شود و فعالیت خود را آغاز کنند.  

از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دستوراتی به استخر‌ها ابلاغ شده است. اولین و مهمترین کار، کاهش ظرفیت استفاده کنندگان از استخر است. هر استخری بر اساس ابعاد و ظرفیتی که دارد امکان استفاده همزمان در آن وجود دارد که با کاهش نفرات حاضر در استخر خطر ابتلا به کرونا کاهش پیدا می‌کند.

طبق دستور وزارت بهداشت باید مطابق با پورتکل‌های بهداشتی کمد‌ها و دوش‌ها با زمانی بندی خاصی ضد عفونی شوند. همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی باید در دادن کمد به افراد رعایت شود. با رعایت نکات بهداشتی استخر‌ها به محلی کم خطر برای استفاده کنندگان تبدیل خواهدشد.  

البته فعلا مجوزی برای آغاز تمرینات تیم ملی شنا صادر نشده است و شناگران همچنان منتظر تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند.همچنین فعالیت استخرهای سرپوشیده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.


بیشتر بخوانید: ملی پوش شیرجه: شیوع ویروس کرونا به نفع من بود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار