آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) در خمین

امروز در بیت امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشت رحلت ایشان با حضور اقشار مردم برگزار شد.

آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) در خمینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شهر خمین و زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی میزبان جمعی از مردم و مسئولان استانی و کشوری است که با حضور در بیت تاریخی امام(ره) با آرمان‌های بلند امام و شهدا و انقلاب اسلامی تجدید میثاق می کنند

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد در آئین بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در بیت ایشان در خمین برگزار شد، افزود: بعد از گذشت ۳۱ سال از رحلت امام خمینی (ره) امروز پیام‌های نورانی آن امام را در آمریکا و اروپا می‌شنویم.

وی با بیان اینکه امام راحل احیاگر راه انبیا، اولیا، صلحا و شهدا و احیاگر تاسوعا و عاشورا و مکتب حضرت زهرا (س) و غدیر و انتظار است و آثار وجودی اش در چند هزار کیلومتر آنطرف‌تر دیده می‌شود، اظهار کرد: ماهیت جنون آمیز و جنایتکار آمریکا از ابتدای تاسیس به همین کیفیت مبتنی بر ظلم و جنایت، قتل و آدمکشی گذاشته شد تا زمان لینکلن که مسئله برده برداری لغو شد وگرنه تا زمان او برده داری رسم بود.

وی با بیان اینکه در اسلام اسرای جنگی در خانه‌ها تقسیم می‌شدند و پس از زندگی در کنار مسلمانان رشد می‌کردند تا جایی که به بزرگانی همچون سلمان، و مقداد و عمار تبدیل می‌شدند، گفت: آمریکایی‌ها با استفاده از قدرت و زور، سیاهان بومی و مردم اطراف افریقا را می‌گرفتند و می‌خریدند و می‌فروختند و به وحشیانه‌ترین شکل با آن‌ها رفتار می‌کردند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: تاریخ برده داری در غرب در ۴۰۰ سال گذشته بسیار ننگین و غمبار است، پس از اقدام رنگین پوست‌ها و اعتراضات شان، آن‌ها به حقوقی دست یافتند، ولی باز هم جامعه آمریکا به شدت طبقاتی است و بخش اعظم ثروت در دست افراد محدودی است و در واقع بسیاری از مردم عملا برده هستند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل شناخت درستی از آمریکا داشت و نمونه این شناخت درست را می‌توان در مبارزه ایشان با کاپیتولاسیون مشاهده کرد و ایشان به درستی این مسئله را روشنگری کردند، گفت: در جریان شلیک موشک ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی، آمریکا به فرمانده جنایتکار این ناو جایزه داد.

دری نجف آبادی با اشاره به خوی سلطه گری آمریکا اظهار کرد: مجلس عراق تصویب کرد که آمریکایی‌ها از این کشور اخراج شوند، ولی ترامپ گفت ۳۵ مییارد دلار هزینه کرده ایم این هزینه را بدهید تا برویم.

وی با بیان اینکه امام راحل از سال ۴۳ با قاطعیت و پشتیبانی مردم حرکت کرد و در سال ۵۷ پلاس آمریکایی‌ها را از سرزمین امام زمان (عج) جارو کرد، گفت: آن‌ها تلاش کردند در این کشور کودتا کنند، ولی امام هوشمندانه عمل کرد و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و به ملت‌های مسلمان درس شجاعت، شهامت و استقلال خواهی داد.

دری نجف آبادی افزود: امام به ما حیات طیبه، درس مقاومت و عزت و شرف آموخت و بعد از امام، سکاندار کشتی انقلاب رهبر فرزانه انقلاب راه ایشان را با قدرت، عظمت و صلابت ادامه داد و امروز آثار این مقاومت را می‌بینیم.

وی به شهادت رساندن شهید سلمیانی را ناشی از عجز آمریکایی‌ها دانست و گفت: آن‌ها می‌خواستند معامله قرن راه بیندازند و پایتخت اسرائیل را به قدس منتقل کنند و کناره غربی رود اردن را به اسرائیل ملحق کنند، ولی بیداری ملت اسلام و آمادگی مردم فلسطین این نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

دری نجف آبادی گفت: امید است آمریکا و اروپا هم دست از نژادپرستی و آدمکشی بردارند و به عدالت بازگردند چراکه هیچ برتری در میان انسان‌ها وجود ندارد مگر در تقوا و معیار ارزش انسان‌ها در پیشگاه خداوند تقواست.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم آمریکا گفت: مشاهده کردیم که مردم معترض آمریکا در مقابل کاخ سیاه به نفع ایران، فلسطین و شهید سلیمانی شعار می‌دادند و این در حالی است که ترامپ چندی پیش بدترین توهین‌ها را نسبت به سردار شهید سلیمانی بیان کرده بود. بیاناتی که مستحق مجازات و تازیانه بود و حال شاهدیم که تازیانه الهی بر سر او فرود آمد.

انتهای پیام/ الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.