اصلاح فرهنگ تنها راه نجات جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه راه نجات جامعه فرهنگ است، گفت: تا فرهنگ درست نشود حتی اقتصاد هم درست نخواهد شد لذا باید در این بخش سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح لاله‌زاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دیدار با اعضای انجمن خوش نویسان شاهرود ضمن بیان اینکه درخشان‌ترین حوزه‌های فرهنگی و هنری استان سمنان در شاهرود رقم می‌خورد، ابراز کرد: هنر، کار دل است و برای آن ارزش قائل هستیم معتقدیم نتیجه و شوقی که در تدریس امور فرهنگی و هنری دارد با هیچ چیزی قابل‌معاوضه نیست.

او با بیان اینکه راه نجات جامعه فرهنگ است و تا فرهنگ جامعه اصلاح نشود اقتصاد اصلاح نخواهد شد، افزود: وقتی یک نفر به حوزه فرهنگ و هنر جذب شود، مطمئن باشید که به هیچ بیراهه‌ای کشیده نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در دومین بخش از سخنان خود با بیان اینکه خوشنویسی هنر مقدسی است و هنرمند خوشنویس، خود را مقید چهارچوب‌های ارزشی می‌کند، گفت: فرهنگ مظلوم است و اداره ارشاد اسلامی در بحث بودجه در جایگاه خوبی قرار ندارد و این نشان می‌دهد که حوزه فرهنگ مورد بی مهری قرار گرفته است، اما با عشق و امیدی که در هنرمندان وجود دارد این بی مهری‌ها دیده نمی‌شود.

فلاح لاله‌زاری با اشاره به استفاده از ظرفیت خوش نویسان استان سمنان در بخش‌های مختلف، بیان کرد: برای کار هنری که بر روی آن ساعت‌ها زمان گذارده شده، باید ارزش قائل شد و آن را قدر دانست لذا در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با برخی دستگاه‌ها از جمله اداره کل آموزش و پرورش در خصوص استفاده از ظرفیت هنرمندان منعقدشده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

او با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سرمایه‌گذاری فرهنگی و هنری، حمایت‌های خوبی را در دستور کار خود قرار داده است لذا هنرمندان در خصوص توسعه دفاتر انجمن‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌هایی مانند شاهرود تلاش کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار