آغاز خرید تضمینی گندم در کلیبر و خداافرین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز برداشت و خرید تضمینی محصول گندم در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین توسط مراکز خرید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحیم زاده  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز برداشت و خرید تضمینی محصول گندم در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین توسط مراکز خرید استان خبر داد.

رحیم زاده  گفت: مراکز خرید در این دو شهرستان از امروز فعال شده‌اند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها بیش از ۷۰ مرکز خرید شامل ۳۴ مرکز خرید سازمان تعاونی روستایی استان، ۵ سیلوی دولتی، ۱۲ سیلوی بخش خصوصی و ۱۹ کارخانه آردسازی به خدمات‌رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.

او قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش ۴۷ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۲۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این قیمت با احتساب ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود که به ازای هر درصد پاکی گندم مبلغ ۳۷۵ ریال به عنوان جایزه پاکی به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری و ذخیره‌سازی شود افزود: با تأمین اعتبارات صورت گرفته امیدواریم پرداختی وجوه گندم‌های خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب گندم‌کاران واریز شود.

او به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای کلیه مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمام پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار