مشاور وزیر و رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور

تبادل تور‌های گردشگری سلامت از مرز ترکمنستان به ایران در سرخس

مشاور وزیر امورخارجه گفت؛ در راستای تبادلات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکمنستان در آینده نزدیک شاهد برگزاری تور‌های گردشگری سلامت و ورود گردشگران از مرز زمینی سرخس به مشهدالرضا (ع) و بالعکس خواهیم بود.

محمد بهشتی مشاور وزیر امورخارجه و  رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور در حاشیه سفر به شهرستان سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: با توجه به وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری در استان خراسان رضوی از جمله حرم مطهری رضوی و تشرف زائران برای زیارت حرم امام رضا (ع) بزودی شاهد برگزاری تور‌های گردشگری سلامت و تبادلات فرهنگی با ترکمنستان خواهیم بود.

او افزود: تبادل گردشگر و توریست از موضوع هایی است که اگر مشکل رفت و آمد بعد از ویروس کرونا مرتفع شود،مسیر ورودی بیشتر گردشگران به خراسان رضوی مرز زمینی سرخس خواهد بود.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی و شمال شرق کشور ادامه داد: قبل از ورود گردشگران به داخل کشور باید زیرساخت‌هایی فراهم شود و سهم بزرگی در حوزه توریسم و گردشگری را برای شهرستان مرزی سرخس در نظر گرفته ایم تا شاهد حضور گردشگران خارجی در خراسان رضوی باشیم.

بهشتی بیان کرد: به دلیل جایگاه مهم حرم مطهر رضوی و سفر گردشگران به این استان شهر مشهد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او تصریح کرد: در برنامه‌های آتی تسهیل روادید، صدور روادید و سفر شهروندان ایران به ترکمنستان را از طرف مقابل خواستار خواهیم شد تا این مهم انجام شود.
 
انتهای پیام//م.ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.