درخواست کره شمالی برای پایان یافتن گفتگو‌های کره جنوبی درباره خلع سلاح هسته‌ای

وزارت خارجه کره شمالی از همسایه جنوبی این کشور خواست گفتگو‌های «بی‌معنی» خود درباره خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی روز شنبه بار دیگر از کره جنوبی انتقاد کرد و از این کشور خواست گفتگو‌های «بی‌معنی» را درباره خلع سلاح هسته‌ای این کشور متوقف کند.

کوان جونگ گون، مقام بلندپایه وزارت امور خارجه کره شمالی، این بیانیه را به دنبال آن منتشر کرد که وزارت امور خارجه کره جنوبی به خبرنگاران اعلام کرد سئول به تلاش‌ها برای بهبود مناسبات دوجانبه و از سرگیری گفتگو‌های هسته‌ای میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن ادامه خواهد داد.

دولت مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، رایزنی‌های فراوانی را برای برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کرده است. ترامپ و رهبر کره شمالی از سال ۲۰۱۸ سه بار با یکدیگر دیدار کرده اند. 

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین برای بهبود مناسبات دو کره نیز گام‌هایی برداشته است. اما کره شمالی در ماه‌های اخیر تقریبا همه همکاری‌های خود را با کره جنوبی به حال تعلیق درآورد و در ارتباط با نبود پیشرفت در گفتگو‌های هسته‌ای با دولت ترامپ اظهار ناامیدی کرد.

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد همه کانال‌های ارتباطی نظامی و دولتی را با کره جنوبی قطع می‌کند و تهدید کرد توافقات صلح بین دو کره را که سال ۲۰۱۸ حاصل شد ترک می‌کند.

پیونگ‌یانگ همچنین سئول را به ناتوانی در ممانعت از فعالان در انتشار اعلامیه‌هایی علیه کره شمالی در مرز دو کره متهم کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی جمعه گذشته به بیانیه جداگانه کره شمالی واکنش نشان داد که اعلام کرده بود اعتماد کره شمالی به دولت کره جنوبی به طور کامل از بین رفته است و برهه‌ای تاسف بار و دردناک پیش روی این کشور رقیب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
توصیه به رهبر کره شمالی...
حرفها و تهدیدات کره جنوبی رو جدی نگیر..
اینها فوق العاده آدمهای ترسویی هستن..
ببین از ترس امریکا چجور گوش بحرف کن هستن و نوکریش رو میکنن.
آخرین اخبار