تا ۱۷ خرداد ماه مطالبات گندمکاران خراسان رضوی پرداخت می‌شود

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: وجوه مربوط به گندم خریداری شده از کشاورزان این استان تا ۱۷ خرداد ماه به طور کامل پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا نوری مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فصل خرید از خرداد ماه تاکنون بالغ بر ۶۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی طی ۶ هزار و ۲۹۵ محموله خریداری شده است.

او افزود: قیمت پایه خرید تضمینی گندم ۲۵ هزار ریال است که با توجه به کیفیت گندم این استان متوسط پرداختی به ازای هر کیلو گندم به ۲۵ هزار و ۱۱۳ ریال رسیده است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: کشاورزانی که تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه دسترنج خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند وجوه گندم تحویلی خود را بطور کامل دریافت نموده‌اند.

نوری تصریح کرد: به همین منظور تاکنون بالغ بر ۹۵ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال به کشاورزان پرداخت شده است، همچنین امیدواریم طی روز‌های آینده باقی طلب کشاورزان نیز از طریق بانک کشاورزی پرداخت شود.

خرید تضمینی گندم خراسان رضوی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.