معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:

رشد ۸ برابری تولید محصولات ضد عفونی کننده/ تولیدروزانه بیش از ۲ میلیون ماسک صنعتی در کشور

صادقی نیارکی گفت:در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، شاهد رشد ۸ برابر‌ی تولید محصولات ضد عفونی کننده و ۱۱ برابری ماسک سه لایه در کشور بودیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریتی کرونا، در خصوص روند صعودی تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا گفت: تولید الکل در شرایطی که بیشترین نیاز در کشور احساس می‌شد، با تلاش صنعتگران کشورمان دو برابر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: همچنین ما در این دوران توانستیم با بسیج بسیاری از تولیدکنندگان صنعت پوشاک، تولید ماسک را در مدت زمان کوتاهی از ۲۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار عدد افزایش دهیم و با حفظ این روند میزان تولید ماسک صنعتی (تولید به روش صنعتی) را به بیش از ۲ میلیون عدد افزایش دهیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به همراهی اصناف و تولیدکنندگان برای تولید ماسک خاطر نشان کرد: با حضور تشکل‌های صنفی و کارگاهی و بیش از ۴۰ تولیدکننده پوشاک، تولید روزانه ماسک در کشور ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش یافت.

صادقی نیارکی در خصوص روند تولید سایر محصولات بهداشتی نیز بیان کرد: تولید مواد ضد عفونی کننده نیز در زمان اوج شیوع کرونا به ۸ برابر افزایش پیدا کرد و تولید مایع دستشویی نیز به بیش از ۳۶ درصد افزایش یافت.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت جهادی مردم و حمایت خودجوش واحد‌های صنعتی برای تامین اقلام بهداشتی مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: با هم افزایی که در کشور شکل گرفت و همه دستگاه‌ها اعم از کشوری و لشکری در کنارهم قرار گرفتند و توانستیم، با بهره مندی از توان بخش خصوصی تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با این بیماری را توسعه دهیم.

صادقی نیارکی در پایان با نگاهی به وضعیت سایر کشور‌ها در زمان اوج شیوع بیماری کرونا خاطر نشان کرد: با ظرفیت‌های خوبی که در سال‌های گذشته در کشور شکل گرفته بود و با بسیج امکانات امروز شاهد افزایش خود اتکایی صنعتی در تولید محصولات مقابله کرونا هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار