رئیس سازمان حمایت مطرح کرد؛

استفاده از سامانه ها موثرترین راهکار تنظیم بازار/ لزوم ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴

تابش گفت:موثرترین راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از گرانی استفاده از سامانه هایی همچون سامانه انبارها و گارانتی است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص برخورد با افزایش قیمت بی‌رویه لوازم خانگی با اشاره به صحبت امروز رئیس جمهور گفت: این تاکید رئیس جمهور نشان می دهد که تنظیم بازار بحث فرابخشی است و همه دستگاه ها باید برای تحقق آن اهتمام داشته باشند و بخشی که مربوط به سازمان حمایت است را حتما اجرا خواهیم کرد.

تابش گفت: در حوزه تامین ارز و مواد اولیه و تولید کالا به میزان کافی، اهتمام جدی خواهیم داشت. بحث بعدی قیمت است ، تولید باید قیمت مناسب داشته باشد تا ادامه پیدا کند. نگاه ما این است که تامین حقوق مصرف کننده از مسیر تولید کافی عبور می کند.

او افزود: بعد از دستور رئیس جمهور ۵۰۰ شرکت را شناسایی کردیم که به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان تخلف داشتند. ۵۰ درصد پرونده ها به سازمان تعزیرات ارسال شده و تا آخر ماه هم مابقی ارسال می شود. حتما جلوی قیمت هایی که اجحاف در حق مصرف‌کننده باشد را خواهیم گرفت.

تابش خبر داد: سامانه گارانتی لوازم مصرفی و سرمایه ای که شامل لوازم خانگی هم می شود تا ۲هفته دیگر اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه موثر ترین راهکار نظارت بر بازار و جلوگیری از گرانی‌ها استفاده از سامانه‌هاست گفت: سال گذشته  بازدید و بازرسی از سامانه انبارها ۱۱درصد افزایش یافت که به موجب آن ۳۸ درصد از میزان تخلفات کمتر شد.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: طی نشستی که با حضور نمایندگان اتحادیه‌های لوازم خانگی داشتیم در ۵ کالای هدف اصلاح قیمت انجام گرفت و مقرر شد افزایش قیمت در تلویزیون ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد اعمال شود.

او افزود: تولیدکنندگان و واردکنندگان تا سه شنبه فرصت دارند قیمت ها را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند که این کار جزئی از زنجیره تامین و فروش است و اگر ثبت نشود عرضه خارج از شبکه محسوب شده و با آن برخورد می شود.

او افزود: از روز سه شنبه دستورالعمل نظارتی لوازم خانگی را ابلاغ می کنیم و وارد فار برخورد با تخلفات می شویم.

تابش در خصوص  بازدارندگی مجازات ها گفت:  به دنبال اصلاح قانون در این حوزه هستیم کما اینکه مجازات های فعلی هم تا حدودی بازدارنده است.

این مقام مسئول گفت: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر دستگاه نقش مشخصی دارد و همه دستگاه ها باید هماهنگ باشند. عملکرد وزارت صمت در این بخش مطلوب بوده است.

او افزود: در بخش دوم سامانه ها، سامانه گارانتی، سامانه مدیریت یکپارچه بازرسی و سامانه قیمت هم داریم که اجرایی  می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار