فناوری‌های جدید به کمک Wi-Fi 6 می‌آیند

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، جدیدترین فناوری وای‌فای با نام Wi-Fi 6E به کمک Wi-Fi 6 می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرعت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وای‌فای است و به نظر می‌رسد دنیای فناوری در حال بهبود آن است. سال ۲۰۱۹ برای اولین بار Wi-Fi 6، که یک نسخه سریع‌تر از وای‌فای بود، به بازار رسید. اکنون در ماه آوریل کمیسیون ارتباطات فدرال در حال باز کردن طیف کاملاً جدیدی است تا نسل بعدی دستگاه‌های مرتبط به وای‌فای را طراحی کند. گفته می‌شود نام آن Wi-Fi 6E خواهد بود.

پیش بینی می‌شود اولین دستگاه‌های این‌چنینی، تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شوند. یک گزارش که به تازگی منتشر شده ادعا می‌کند، علاوه بر تامین سرعت بیشتر و فضای جدید برای رشد ترافیک اینترنت، این حرکت در طی ۵ سال آینده بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار برای آمریکا درآمد ایجاد می‌کند.‌


بیشتر بخوانید


فناوری‌های جدید به کمک Wi-Fi 6 می‌آیند

فناوری Wi-Fi 6E چیست؟

می‌توان گفت ورود Wi-Fi 6E مهم‌ترین پیشرفت اینترنت تاکنون باشد. مهم‌ترین تفاوتی که این فناوری خواهد داشت مطمئنا در سرعت آن است. وای‌فای 6E به نقاط دسترسی بی‌سیم مانند روتر اجازه می‌دهد تا شبکه‌های شلوغ با تعداد زیادی کاربر و دستگاه‌های مشتری را بهتر از گذشته مدیریت کنند.

در واقع Wi-Fi 6E یک نسل جدید مانند Wi-Fi 6 نیست، بلکه اصطلاحی است که دستگاه‌های Wi-Fi 6 مجهز به تراشه‌ها و رادیو‌های مورد نیاز برای فعالیت در طیف جدید که FCC تازه افتتاح کرده است، مشخص می‌کند. اگر Wi-Fi 6 بتواند سرویس‌دهی خوبی کند، یک روتر Wi-Fi 6E می‌تواند این کار را حتی بهتر انجام دهد. این طیف جدید در گروه ۶ گیگاهرتزی قرار دارد، باندی که قبلاً برای استفاده از وای‌فای بدون مجوز مانند باند‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی اختصاص نیافته بود.

فناوری‌های جدید به کمک Wi-Fi 6 می‌آیند

بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR /VR) یکی از موارد عالی برای باند ۶ گیگاهرتزی هستند. بسیاری از مجموعه‌های VR کیفیت بالا که نیاز به پهنای باند بیشتری دارند، می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. با Wi-Fi 6E، شما نه تنها پهنای باند بیشتر بلکه تمیزتری را به‌دست می‌آورید. شما می‌توانید تجربه بسیار بهتری داشته باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار