وزیر کشور مطرح کرد؛

ناکافی بودن ارز عامل افزایش قیمت‌ها/ ابعاد شیوع کرونا هنوز نامشخص است

وزیر کشور در ساری گفت: کافی نبودن ارز سبب افزایش قیمت‌ها شده است و تحمیل تحریم‌ها نیز روند تورم را افزایش داد.

عامل افزایش قیمت‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا مازندران آورده اقتصادی کشور را ۱۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این میزان باید برای واردات کالا‌های اساسی به کشور اختصاص یابد.

او با بیان اینکه ناکافی بودن ارز علت افزایش قیمت‌ها در کشور شده است، افزود: تحمیل تحریم‌ها در زمینه‌های سرمایه گذاری، نفتی، نقل و انتقال منابع مالی روند تورم را نیز افزایش داد.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه به بر هم خوردن معادلات اقتصادی و رکود اقتصاد جهانی بر اثر شیوع کرونا، بسیج همه امکانات کشور برای افزایش بهره وری و جهش تولید ضروری است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مسیر‌های صادرات نفتی و واردات کالا‌های اساسی در ایام شیوع کرونا مشخص شده است، گفت:کرونا تصمیم گیری در حوزه‌های سیاسی، درمانی و خدماتی را تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: فشار‌های اقتصادی سیاسی جلوی رشد ایران را نگرفته است

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ایران آمادگی کامل برای گفت و گو با کشور‌های مختلف با رعایت قواعد بین المللی را داشته، اما طرف مقابل قابل اعتماد نیست، گفت: حضور کشورمان در منطقه امکان هرگونه درگیری نظامی را کاهش داده و حوزه اقتصادی، پاشنه آشیل با آمریکاست.
 
وزیر کشور ترس از ویروس کرونا، کمبود امکانات در اوایل شیوع کرونا را از دغدغه‌های مهم کشور در ماه‌های اخیر برشمرد و گفت: ابعاد شیوع کرونا هنوز نامشخص است، اما در چند ماه اخیر با کامل کردن روش‌های مراقبتی و دارویی، تولید تجهیزات پزشکی در داخل و صادرات آن بخش‌هایی از مشکلات مرتفع شده است.

پیگیری برای تصویب منطقه آزاد در مازندران

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه همه فرمانداران استان در روزهای شیوع کرونا ورود جدی برای اجرای پروتکل های بهداشتی داشتند، گفت: تلاش شد تا با تسهیل موانع واحد‌های تولیدی و حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا بخش هایی از مشکلات این افراد حل شود.

او خواستار پیگیری وزرات کشور برای تصویب طرح منطقه آزاد مازندران در سه لکه منفصل در شورای نگهبان شد و افزود: ایجاد دفتر توسعه تجارت خارجی در مازندران ، ایجاد بیش از ۴۰ اسکله ، توسعه کشتیرانی در دریای خزر را از جمله راهکارهای توسعه استان اعلام کرد.

استاندار مازندران به احتمال آتش سوزی در جنگل‌های استان نیز اشاره کرد وگفت: سازمان جنگل‌ها در اختصاص امکانات اطفا حریق باید به مازندران به دلیل وجود جنگل های چند میلیون ساله ببیشتر توجه کند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.