کد خبر: ۷۳۹۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد خبر : ۷۳۹۵۸۶۲

در این مطلب به بیان برخی ترفندهای طلایی برای موفقیت در امتحانات پایان ترم پرداخته‌ایم.

راهکار‌های طلایی برای موفق شدن در امتحانات

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تمام دانشجویان در طول دوران تحصیل، موفقیت در امتحانات است که به علت ارتقای درجه علمی و فعالیت در بازار کسب و کار لازم است تا از این مراحل به خوبی گذر کنند.

ممکن است در زمان امتحانات برای کسب نمره قبولی دچار استرس و اضطراب‌های شدیدی شوید و همین عامل باعث عدم موفقیت‌تان شود؛ بنابراین از مهم‌ترین فاکتور‌های موفقیت در این زمان وجود «تمرکز لازم» است.

برای اینکه تمرکز لازم را در زمان امتحانات به دست آورید، حتما قبل از آزمون با انجام تمریناتی خارج از مطالب مرتبط درسی، ذهن خود را برای شرکت در آزمون آماده کنید و بعد از آن به انجام تمرینات ساده در مدت زمان محدود اقدام کنید تا به این صورت تمرکزتان افزایش یابد.

حتما به یاد داشته باشید که آشنایی با ساختار و بخش‌های متفاوت امتحان کمک زیادی به افزایش تمرکز در شما خواهد کرد؛ برای انجام این کار حتما از نمونه سوالات سال‌های قبل استفاده کنید و با تمرینات لازم ذهن خود را برای روز امتحان آماده کنید.

تجسم سازی فضای امتحانات

اگر در جلسه امتحان نمی‌توانید به خوبی تمرکز کنید، یک هفته قبل از شروع امتحان ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه از وقت خود را روزانه صرف قدم زدن، نشستن، نفس کشیدن و ... کنید و با تجسم فضای امتحانات، برگه امتحان را در مقابل خود قرار داده و با این روش هم از میزان استرس خود کم کنید و هم تمرکزتان را افزایش دهید.


بیشتر بخوانید


محققان به این نتیجه دست یافته اند که فکر کردن به فرآیند هر کاری، قبل از انجام دادن آن به افراد کمک می‌کند که اعتماد به نفس و تمرکزشان افزایش پیدا کند.

امتحان

در زمان امتحانات تغذیه مناسب داشته باشید

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند افراد در شب امتحان به هیچ عنوان از غذا‌های چرب و فست فود استفاده نکنند؛ چرا که مصرف این غذا‌ها به راحتی باعث کند ذهنی می‌شود و ممکن است حالت کسل کننده‌ای را برای افراد ایجاد کند.

مصرف غذا‌های مفید مانند عدسی، سبزیجات و میوه‌های تازه در طول زمان امتحانات باعث افزایش تمرکز و شادابی ذهن خواهد شد.


بیشتر بخوانید


داشتن خواب مناسب و منظم (برای مثال خوابیدن در ساعت ۲۲ و بیدار شدن در ساعت ۷ صبح) در طول زمان  امتحانات باعث افزایش تمرکز در افراد می‌شود و اگر دانشجویان این روند را در زمان امتحانات پیش ببرند، می‌توانند به راحتی نتایج قابل قبولی را کسب کنند.

تغذیه مناسب

برخی از دانشجویان بر اساس الگو‌های اشتباه تا صبح امتحان با نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین‌دار، قهوه و چای بیدار می‌مانند تا بتوانند نتایج مطلوبی از امتحان بگیرند، اما باید بدانید که این روش به مرور زمان باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن و کاهش روند تمرکز خواهد شد.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
پس تقلب چی !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
خیلی پیچیدش کردی
بزار خودم بگم؛آزمون ها که مجازیه..
گوشیت یه طرف ،لپ تاپ هم یه طرف
تضمینی ۲۰ میگیری
ناشناس
|
France
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
بهترین ترفند اینه که با دوستانتون متن درس رو تقسیم کنید و با همکاری همدیگه جواب بدید
زیارت عاشورا-صفحه خبر دسکتاپ