راه اندازی بزرگترین دهکده توریستی شرق کشور در خوسف

سرمایه گذار و مدیر اجرایی پروژه دهکده توریستی شرق کشور گفت: فاز اولیه طرح دهکده توریستی تا پایان امسال راه اندازی می شود.

دباغی سرمایه گذار و مدیر اجرایی پروژه دهکده توریستی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: این دهکده با ۳۸۰ هکتار زمین و سرمایه اولیه ۲۱۰ میلیارد تومان در روستای فاطمیه از توابع شهرستان خوسف  قرار دارد.

او با بیان اینکه با راه اندازی این دهکده توریستی برای ۳ هزار و ۴۰۰ نفر  اشتغال ایجاد می شود افزود: هدف از راه اندازی این پروژه  رفع محرومیت زایی، رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، در سال جهش تولید عنوان کرد.

دباغی اظهار کرد: این دهکده دارای ۹ مجموعه ی ۳۷ واحدی شامل فضا‌های اقامتی، گردشگردی، کشت گیاهان دارویی و عرق گیری سنتی، کارگاه‌های صنایع دستی و پرورش ماهی و دامپروی است.


بیشتر بخوانید


سرمایه گذار و مدیر اجرایی پروژه دهکده توریستی شهرستان خوسف  با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های این دهکده توریستی زمان بر است  تصریح کرد: اولین قسمت این پروژه با خریداری ۴۳ واحد کوره آجرپزی  راه اندازی  شده است.

او با اشاره به اینکه در این کوره ها، آجر‌های سنتی ، خشتی و سفال تیغه، قابل استفاده در خانه‌های سنتی تولید می‌شوند بیان کرد: این واحدها تا پایان سال با تولید روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ عدد آجر به بهره برداری خواهد رسید.

دباغی همچنین گفت: علاوه بر کوره های آجرپزی، ۷ هکتار زمین و مجموع ۲۰۰ گلخانه ی کشت گیاهان دارویی احداث شده است و در این زمینه نشاء‌ها کشت شده و آماده برداشت می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.