در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمک ۳۰۰ میلیونی صندوق رفاه به دانشگاه خواجه نصیر در سال گذشته

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی از کمک ۳۰۰ میلیونی صندوق رفاه به این دانشگاه در سال گذشته برای بازسازی خوابگاه‌ها خبر داد.

عبدالمجید خشنود معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعمیرات خوابگاه‌های این دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر برای رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌ها و رفع مشکلات ناشی از آن ها ۲ اقدام انجام داده ایم.

او افزود: اقدام مقدماتی یا اولیه برای رسیدگی به وضعیت خوابگاه ها، مربوط به اسکان دانشجویان است که با توجه به شرایط فعلی کشور  در حال انجام بوده و بر اساس اقدامات صورت گرفته، دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند به صورت محدود از هفته بعد در دانشگاه حضور یابند.

تعمیرات اساسی برای رسیدگی به خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر

خشنود تصریح کرد: گام دوم دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به صورت کامل‌تر و جامع‌تر در خصوص رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌ها و رفع مشکلات ناشی از آن در حال انجام است و با مشارکت دفتر فنی دانشگاه به منظور تعمیرات اساسی خوابگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ از آن جایی که فصل تابستان زمان مناسبی برای رسیدگی به وضعیت مشکلات اسکان دانشجویان است؛ بنابراین در حال برنامه ریزی برای رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه هستیم تا بتوانیم تعمیرات نیمه اساسی در آن‌ها را به انجام برسانیم.

او درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای تعمیرات خوابگاه‌ها گفت: در حال حاضر قصد برنامه ریزی داریم تا از اوایل مرداد ماه  به مشکلات این خوابگاه‌ها رسیدگی کنیم و هزینه دقیق را حساب نکرده ایم اما این موضوع  از سوی دفتر فنی دانشگاه اعلام خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هوا فضا اظهار کرد: هر ساله صندوق رفاه دانشجویی مبلغی را برای کمک به بازسازی دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد همچنین بودجه‌ای هم از طرف خود دانشگاه به این موضوع تعلق می‌گیرد تا هرچه سریع تر بتوانیم معضلات موجود را برطرف کنیم.

تعمیرات اساسی دانشگاه خواجه نصیر از اوایل مرداد ماه آغاز می‌شود

میزان کمک صندوق رفاه به دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

خشنود درباره میزان بودجه‌ای که صندوق رفاه برای کمک هزینه به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: صندوق رفاه تقریبا درصدی از اجاره بهای دانشگاه‌ها را پوشش می‌دهد و به همین منظور در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات به دانشگاه‌ها از سوی صندوق رفاه اختصاص داده اند.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به بازسازی ساختمان‌های فرسوده این دانشگاه اظهار کرد: برخی از ساختمان‌های دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به خصوص ساختمان پردیس دانشکده علوم این دانشگاه فرسوده شده اند و به همین منظور بحث‌های مقاوم‌سازی اولیه و تمهیداتی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است.

تعمیرات اساسی دانشگاه خواجه نصیر از اوایل مرداد ماه آغاز می‌شود

خشنود ادامه داد: از آن جایی که دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به صورت پردیسی یعنی تمام دانشکده های آن در یک بخش نیست، فعالیت دارد؛ بنابراین دارای تنوع ساختمانی زیاد بوده که به تعمیرات اساسی احتیاج دارد، البته ناگفته نماند که بنا‌های نو ساز هم در آن دیده می‌شود.  بودجه‌ای از سوی وزارت علوم برای تعمیرات و تجهیزات مشکلات دانشگاهی به دانشگاه‌ها هم اختصاص داده شده است تا حامی این امر باشد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار