رئیس بنیاد شهید چمران:

چمران‌های امروز در لباس‌های مختلف خدمت رسانی می کنند

رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران گفت: چمران‌های امروز در لباس‌های مختلف همچون مدافعان سلامت در حال خدمت به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی چمران رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران در مراسم بزرگداشت این شهید با عنوان "چمران فکر ماندگار"، گفت: راه چمران با خدمات ارزنده گروه‌های مختلف جامعه همچون جامعه پزشکی ادامه یافته است؛ چمران‌های امروز در لباس‌های مختلف در حال خدمت به مردم هستند و یکی از این گروه‌ها مدافعان سلامت هستند که جان خود را به‌خطر می‌اندازند تا جان بیماران کرونایی حفظ شود.
 
او افزود: شهید مصطفی چمران با ترکش چندین خمپاره در ۳۱ خرداد ماه سال ۶۰ در دهلاویه به همراه چند تن از یارانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و خبر‌هایی که عنوان می‌شود مصطفی از پشت زده شده صحت ندارد.
 
برادر شهید چمران با گرامیداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: شهیدان چمران و سلیمانی در دو عرصه مختلف موجب افتخار کشور هستند، مصطفی همواره جزو شاگرد برتر‌های کلاس درس بود و با بورس دولتی به دانشگاه تگزاس رفت و در آنجا هم با معدل بالا فارغ‌التحصیل شد.

چمران با اشاره به اینکه که در آن دوران تفکر کومونیسم و حزب توده حرف اول را می‌زد و دانشجویان خجالت می‌کشیدند که بگویند مسلمان هستیم، بیان کرد: شهید چمران به عنوان اولین نفر در نمازخانه حاضر می‌شد و به اقامه نماز و قرائت دعا و قرآن می‌پرداخت تا دیگران به راحتی بیایند و تحت تاثیر حرف‌هایی که مطرح می‌شد قرار نگیرند.

او با بیان اینکه شهید چمران با اقدامات ارزنده خود یک جهش علمی در سراسر دنیا ایجاد کرد و اکثر دانشگاه‌های جهان از او می‌خواستند که جهت تحصیل و تدریس در دانشگاه‌های آنان حضور یابند، تصریح کرد: مصطفی مسئولیت انجمن دانشجویان ایرانی آمریکا را قبول کرد و سپس انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی، دانشجویان مسلمان و نیز تشکل‌های و مجموعه‌های مختلف دانشجویان ایرانی را تاسیس کرد.

رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران با اشاره به اینکه مصطفی چمران پس از حوادث ۱۵ خرداد سال ۴۲ تصمیم به مبارزه در راه حفظ اسلام گرفت، تاکید کرد: آیت‌الله طالقانی معرف مصطفی با جمال عبدالناصر بود و با حضور در مصر در شرایط و روزگار سخت آن کشور که ایرانی را به عنوان جاسوس و نوکر اسرائیل می‌دیدند آموزش‌های لازم را در سخت‌ترین شرایط ممکن به مدت دو سال فرا گرفت.
 
چمران اظهار کرد: او سپس به خاورمیانه آمد، با حضور در نجف ضمن زیارت حرم مطهر امام علی (ع) با امام خمینی (ره) دیدار و در اجرای برنامه‌هایش طبق فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی اقدام کرد.

او افزود: شهید چمران به دستور امام خمینی (ره) به عنوان وزیر دفاع دولت موقت منصوب شد و پس از اتمام کار آن دولت، تنها وزیری بود که به فعالیت خود ادامه داد و بعد‌ها به عنوان نماینده مردم در اولین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
 

رشد علم، پژوهش و فرهنگ مهمترین برنامه‌های گام دوم انقلاب

 
رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان در دوران جنگ تحمیلی هم بود، اما شهید چمران با اعتقادی که داشت می‌گفت با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) می‌توانیم با دست‌های خالی به بزرگترین افتخارات دست یابیم و در گام دوم انقلاب هم باید طبق فرمان مقام معظم رهبری در ۳ مقوله علم، پژوهش و فرهنگ گام برداریم.

چمران بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بنا داشتیم اقدامات چاپ کتابی با موضوع اخلاص و عبادات خالصانه شهید چمران چاپ کنیم که به علت شرایط سخت کرونایی موجود امکان‌پذیر نشد و امیدواریم به‌ زودی زود و با ریشه‌کنی این ویروس منحوس بتوانیم این کتاب را به چاپ برسانیم.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار