کرونا مصرف آب را در کهگیلویه و بویراحمد افزایش داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شیوع ویروس کرونا، مصرف آب آشامیدنی در استان افزون بر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: باوجود اینکه گسترش ویروس کرونا سبب شد تا مصرف آب آشامیدنی در این استان افزایش یابد اما قطعی آب در مناطق مختلف استان گزارش نشده است.

او افزود: میزان مصرف آب در ماه های اسفند و فروردین ماه بیش از ۳۰ درصد افزایش را نشان می داد اما هم اینک علی رغم فصل گرما میزان مصرف مردم در دوران کرونایی به ۲۵ درصد رسیده که این مهم نشانگر رعایت نکردن اصول بهداشتی و دست کم گرفتن کروناست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد سالم، بهداشتی و با کیفیت است و بحث کلر زنی و کنترل کیفیت آب به منظور حذف آلودگی های ثانویه آن هست.

پاسره تاکید کرد: خط قرمز شرکت آب و فاضلاب آب سالم و بهداشتی است به گونه ای که اگر مردم آب آشامیدنی سالم نداشته باشند بهتر از این است که آب آشامیدنی آلوده به شبکه های آبرسانی آن ها فرستاده شود.

او ابراز داشت: چنانچه در زمینه اجرا و مطالعه طرح های آب و فاضلاب استان، دقت لازم صورت گیرد به مقدار زیادی از هدر روی آب جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی مردم استان از کمبود آب گلایه دارند این در حالی است که نبود آب در استان نداریم و تنها زیرساخت های ما ظرفیت آب مورد نیاز مردم را ندارند.

پاسره افزود: با وجود کمبود میزان اعتبارات، تلاش بر این است که نواقصات موجود در حوزه شبکه های آبرسانی استان به ویژه شهر یاسوج رفع شود.

او عنوان کرد: موضوع هدر روی آب در این استان عوامل متعددی از جمله توپوگرافی خاص منطقه به ویژه شهر یاسوج، فرسودگی و شکستگی لوله ها دارد که نیروهای این شرکت به طور شبانه روزی در راستای رفع مشکلات مردم در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد آب مصرفی در استان کهگیلویه و بویراحمد به فاضلاب تبدیل می شود و از ۱۶ شهر این استان، پنج شهر دارای شبکه فاضلاب هستند و البته در سایر شهرها نیز پروژه های فاضلاب در حال بررسی و انجام است.

او عنوان کرد: شاخص برخورداری از فاضلاب در شهر های کهگیلویه و بویراحمد ۳۲ درصد و مناطق روستایی یک درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بوی بد فاضلاب در برخی مناطق شهر یاسوج، ابراز داشت: بخشی از این بوی فاصلاب یاسوج مربوط به تصفیه خانه فاصلاب و بخشی نیز ناشی از رها کردن آب‌های سطحی است.

پاسره افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی شهرهای استان وجود دارد و آب منازل باید به شبکه فاضلاب متصل شود در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

او تاکید کرد: ۲۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر یاسوج اجرا شده و افزون بر۷۰ درصد از مناطق شهر یاسوج دارای زیرساخت های جمع آوری شبکه فاضلاب است .

پاسره گفت: فرایند تصفیه فاضلاب و ارتقا آن به فرآیند نوین نیازمند افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است .

پاسره بیان کرد: از مجموع یک هزار  ۶۴۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد تعداد یکهزار و ۴۷۲ روستای این استان دارای تأسیسات آبرسانی و ۱۳۶ روستای استان که جمعیت آنها کم تر از هشت هزار نفر است، با ۱۴ عدد تانکر آبرسانی می شوند.

او عنوان کرد: سال ۹۲ تاکنون در این استان بیش از یکهزار و ۱۰۳ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۵۰ هزار مترمکعب مخزن در قالب  ۱۶۵ مخزن ، ۲۷ حلقه چاه آب آشامیدنی و ۳۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.