رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

از بین بردن ویروس کرونا فعلا امکانپذیر نیست/ ماسک استفاده کنیم تا بیماری منتقل نشود

علوی گفت: کرونا ویروسی ناشناخته است که از بین بردن آن فعلا امکانپذیر نیست، اما با خود مراقبتی می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کرونا دشمنی ناشناخته و هزار چهره است و به همین دلیل از بین بردن این ویروس فعلا امکانپذیر نیست، ضمن اینکه می‌تواند از سیستم‌ دفاعی بدن ما عبور کرده و دستگاه تنفسی را درگیر کند.

او افزود: اگر همه فعالیت‌های زندگی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد و به شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و جلوگیری از تماس دست با صورت به ویژه ناحیه T توجه شود، به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شویم و به راحتی می‌توانیم آن را مهار کنیم.

علوی بیان کرد: استفاده اجباری از ماسک در ستاد کرونای استان خوزستان به تصویب رسید، چراکه ریشه اساسی مقابله با انتقال بیماری کرونا، استفاده از ماسک است و برای پیشگیری از انتقال عفونت به دیگران و ابتلا به این بیماری نقش موثری ایفا می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اظهار داشت: فرد آلوده با تنفس در هر دقیقه ۲۰ ذره ویروسی تولید می‌کند، اما اگر صحبت کند ۲۰۰ ذره ویروسی و اگر سرفه یا عطسه کند ۲۰۰ میلیون ذره ویروسی تولید می‌شود، بنابراین اگر ۲۰۰ میلیون ذره ویروسی تولید شود و فرد مقابل ماسک نزده باشد یا از ماسک استفاده کرده اما فاصله را رعایت نکند به ویروس مبتلا خواهد شد.


بیشتر بخوانید


ضدعفونی معابر تاثیری در کنترل بیماری ندارد

او درخصوص ضدعفونی و گندزدایی معابر گفت: اقداماتی نظیر ضدعفونی معابر نقشی در کنترل بیماری ندارد، در ابتدا هدف از این اقدام ایجاد امنیت روانی در جامعه بود، البته این تصور نیز وجود داشت که این اقدامات در ریشه کنی کرونا و کنترل آن موثر است، ولی با گذشت زمان و شناخت بیشتر ویروس کرونا به این نتیجه رسیدیم که این راهکار نیز تاثیری در مهار بیماری ندارد.

سید محمد علوی تصریح کرد: ضدعفونی مکان‌ها و سطوحی از جمله؛ دستگیره در، دکمه آسانسور، تلفن همراه و تجهیزات کامپیوتری که به آن‌ها دست می‌زنیم امری ضروری تلقی می‌شود و باید نیرو‌های خدماتی فعال در ادارات، شرکت ها، بیمارستان‌ها و سایر اماکنی که تردد در آن‌ها زیاد است به این اقدام مبادرت کنند و مراجعه کنندگان نیز از لمس این سطوح نسبت به ضدعفونی دست‌ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.