رئیس کل دادگستری اردبیل تاکید کرد:

برخورد جدی دستگاه قضایی اردبیل با مظاهر ناامنی در جامعه

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر برخورد بی امان و جدی دستگاه قضایی استان اردبیل با مظاهر ناامنی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در دیدار با قضات دادسرای اردبیل با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک هفته قوه قضاییه گفت: تحرک، نشاط و نوآوری در دادسرا از موجبات اصلی تحرک در سایر بدنه‌ی دادگستری و زمینه ساز پویایی در این مجموعه است.

او ضمن خاطرنشان کردن اهمیت ورود‌های به موقع قضات دادسرا در پرونده‌های مهم -که بازخورد اجتماعی دارند افزود: با توجه به امید ایجاد شده در آحاد مردم پس از رویکرد تحولی در قوه قضاییه، برخورد بی امان با مظاهر ناامنی در جامعه مورد تاکید تشکیلات قضایی بالاخص دادسرا‌ها می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به تدوین برنامه جامع عملکردی برای تک تک حوزه‌ها گفت: با عمل به این شعار که «عملکرد ما معرف ماست» تمامی بخش‌های تشکیلات قضایی بالاخص قضات باید امورات خود را برنامه محور پیش برده و ضمن عمل به برنامه تدوینی ابلاغ شده از برنامه ریزی کلیشه‌ای بپرهیزند که البته برنامه‌های ابتکاری نیز از تاکیدات مسئولین برای افزایش بهره وری در مجموعه می‌باشد.

عتباتی ضمن تاکید بر محوریت قاضی در تشکیلات قضایی به عنوان رکن اول افزود: تقویت دادسرا از اولویت‌های مسئولین استان می‌باشد چرا که بهترین ثمره کار دادسرا در جامعه تولید امنیت پایدار است و این امر با اجرای دقیق احکام صادره در اجرای احکام میسر می‌شود.

او بر افزایش سطح کیفی دستورات، رعایت کرامت ارباب رجوع، کاهش موجودی، استفاده از بستر الکترونیک، ارتقای عملکرد CMS، ابلاغ الکترونیک، کنترل و کاهش ورودی با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، دقت در ارجاع پرونده‌ها، بازنگری در معاضدت و ارشاد قضایی و مدیریت مراجعات مردمی تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.