نماینده آمریکایی: مردم ما باید بدانند که تغییرات موردنظرشان بدون تظاهرات انجام نمی‌شود

«مکسین واترز» نماینده دموکرات آمریکایی ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مکسین واترز» نماینده دموکرات کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا و فعال با سابقه حقوق مدنی در این کشور در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی نیوز گفت: «بدون برگزاری تظاهرات و اعتراض در کشور شاهد اصلاحات و تغییرات موردنظر نخواهیم بود. ما شاهد بوده‌ایم که اخیرا شهروندان آمریکا از گروه‌های مختلف و با تبار‌های مختلف در اعتراض‌ها و تظاهرات در مناطق مختلف شرکت کردند. مردم ما باید بدانند که اصلاحات و تغییرات موردنظر آن‌ها بدون برگزاری تظاهرات و اعلام اعتراض انجام نخواهند شد.»

این نماینده کنگره آمریکا افزود: «برخی‌ها برگزاری اعتراض‌ها را دوست ندارند. آن‌ها از اعتراض‌ها می‌ترسند. اما برگزاری اعتراض و تظاهرات حقی است که در قانون اساسی به ما داده شده است. گاهی مواقع همه توجه‌ها در جریان برگزاری اعتراض به خشونت‌هایی جلب می‌شود که در جریان این اعتراض‌ها مشاهده می‌شود. اما چنین عواقبی در مقایسه با عواقب مثبت برگزاری اعتراض‌ها و تظاهرات بسیار ناچیز است.»

واتِرز در بخش دیگری از مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی نیوز اعلام کرد: «به نظر من چند گام باید برداشته شود. اول آن که باید به جنایات کسانی توجه کنیم که ما حقوق آن‌ها را می‌پردازیم تا از ما محافظت کنند و به ما خدمت کنند. باید به این اقدامات مجرمانه به شکل جدی توجه کنیم، چون بخشی از این اقدامات مجرمانه به دادگاه‌ها و مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند و مواردی هم شکایات در این خصوص رد می‌شود. هنوز بسیاری از افراد مطمئن نیستند که اگر حقوق مدنی را نقض کنند بر اساس قوانین حقوق مدنی مجازات خواهند شد. به نظر من باید به این موضوع بیشتر توجه شود.»

نماینده دموکرات کنگره آمریکا افزود: «اقدام دیگری که من خواهان انجام آن هستم و به نظر من باید فراتر از سطح فدرال پیگیری شود، اعمال فشار بیشتر بر شهرداری و شورا‌های شهری در مناطق مختلف آمریکاست. زیرا آن‌ها منابع مالی ادارات پلیس را تامین می‌کنند. آن‌ها مسئول هستند که روند کار پلیس را تغییر دهند و پلیس را ملزم به اصلاحات کنند. شهرداری‌ها و شورا‌های شهری در مناطق مختلف آمریکا از نفوذ و سلطه خود بر روی پلیس تاکنون استفاده نکرده اند. علت هم آن است که مسئولان شهری از اقدامات پلیس ضد خودشان می‌ترسند. باید تلاش شود قدرت و اختیارات پلیس در این زمینه کاهش داده شود تا شاهد این نوع اقدامات نباشیم.»

در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در مینیاپولیس به دست یک پلیس جنایتکار، صد‌ها هزار آمریکایی خشمگین در نقاط مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و بر اهمیت زندگی سیاه‌پوستان تاکید کردند. این تظاهرات ضد نژادپرستی به سایر کشورها نیز کشیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ببینید اوضاع برده داری نوین و عصر جدید برده داری و نژادپرستی و تبعیض نژادی تا کجا گسلهای طبقاتی را درآمریکا جا به جا کرده که صدای برده های مطیع و رام دورگه شده و به مدارج عالی رسیده را نیز درآورده..........
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ببینید اوضاع برده داری نوین و عصر جدید برده داری و نژادپرستی و تبعیض نژادی تا کجا گسلهای طبقاتی را درآمریکا جا به جا کرده که صدای برده های مطیع و رام دورگه شده و به مدارج عالی رسیده را نیز درآورده..........
آخرین اخبار