ابتلای ۱۴۰۰ کارمند بهداشتی در افغانستان به ویروس کرونا/ شمار مبتلایان به ۳۱ هزار و ۵۱۷ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تاکنون یک هزار و ۴۰۰ کارمند بهداشتی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که تاکنون یک هزار و ۴۰۰ کارمند بهداشتی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان امروز (سه شنبه ۱۰ سرطان/ تیر) در یک نشست خبری با ارائه این آمار گفت که تا امروز ۱۵ کارمند بهداشتی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

گفته می‌شود که کارمندان بهداشتی در افغانستان به دلیل کمبود امکانات محافظتی در مراکز صحی بیشتر در معرض به مبتلا شدن‌ به کرونا هستند و بارها پزشکان در این زمینه انتقادهایی را مطرح کرده اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است و ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در افغانستان جان باخته‌‌ اند.

به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستانه به ۳۱ هزار و ۵۱۷ نفر افزایش یافت‌ و شمار قربانیان نیز به ۷۴۵ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۱۹۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و شمار بهبود یافتگان به ۱۴ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.