بسته اخبار حوادث دهم تیرماه ۹۹؛

کشف ۱۱ فقره سرقت مسلحانه در جنوب شرق کشور/غرق شدن دو کودک نیکشهری به فاصله ۴ ساعت

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه دهم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز سه شنبه دهم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۱۰ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه

با تلاش شبانه روزی پلیس  سیستان و بلوچستان  ۱۰ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۱ فقره انواع سرقت مسلحانه و به عنف کشف شد.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی"رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۱۰ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "دلگان" و "چابهار "با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌هایی مختلف دستگیر کردند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان یک دستگاه پژو ۴۰۵، ۴ دستگاه موتورسیکلت، ۱۱ دستگاه تلفن همراه، مقادیری وجه نقد مسروقه به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه مهمات مربوطه و چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، یک فقره سرقت به عنف مغازه، یک فقره سرقت به عنف موتور سیکلت، یک فقره سرقت کیف پول و ۵ فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کشف ۳۰ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در "هیرمند"

ماموران پلیس آگاهی شهرستان "هیرمند" در بازرسی از یک کارگاه غیرمجاز تولید قیر ۳۰ هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف کردند.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم"، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان  گفت: با کسب خبری مبنی بر دپو مقادیری زیادی سوخت قاچاق در یک کارگاه غیرمجاز تولید قیر در شهرستان "هیرمند" موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با یک سری تحقیقات میدانی کارگاه غیرمجاز را در حاشیه این شهر شناسایی کردند.

سرهنگ علیزاده مقدم عنوان کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از محل ۳۰ هزار لیتر نفت کوره قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

غرق شدن دو کودک نیکشهری  در رودخانه

دو کودک  در رودخانه محلی  روستای گوران بخش مرکزی شهرستان نیکشهر غرق شدند.

رضا رضوانی دهیار روستای گوروان نیکشهر گفت: علی رغم تلاش کادر درمانی برای احیا، متاسفانه خاتون موحدی دختر سه ساله نیکشهری جان خود را از دست داد.

او  افزود: همچنین  ساعاتی  پیش نیز  بر اثر غفلت خانواده پسر بچه‌ای ۵ ساله در آب رودخانه محدوده روستای گوروان غرق شد.

او  گفت: کودک غرق شده بعد از خروج از آب توسط اهالی روستا به بهداری ملوران منتقل شد که متاسفانه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته جان خود را از دست داد.

دهیار روستای گوروان افزود: در کمتر از چندین ساعت این دومین نفر است که از این روستا در آب رودخانه غرق و جان خود را از دست می‌دهند.

تخطی از سرعت مطمئنه حادثه آفرید

واژگونی خودروی پژو ۴۰۵ در محور "ایرانشهر- سرباز" یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان در تشریخ این حادثه تلخ گفت: بامداد امروز یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۲۰ محور "ایرانشهر - سرباز" فرعی "سوراب" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۳ نفر سرنشین از جاده خارج و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و سرنشین دیگر آن نیز مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ کول زاده علت تامه این حادثه را ناتوانی راننده پژو ۴۰۵ در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مجاز اعلام کرد.

دستگیری ۱۳ سارق خیابانی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۳ سارق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا میرشکاری گفت: طرح ذوالفقار، با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان طی یک هفته گذشته محوریت شناسایی و دستگیری سارقان خیابانی در سطح شهرستان زابل به اجرا در آمد.

او  افزود: در اجرای مرحله سوم این طرح پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی با دستگیری ۱۳ سارق سابقه دار، ۲۱ فقره انواع سرقت را شامل ۸ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۷ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: در همین راستا طی هفته گذشته ۱۳ ضمن دستگیری خرده فروش موادمخدر، کشف ۵۱ کیلو موادمخدر نیز کشف شد.

او بیان داشت: کشف ۶۳ هزار لیتر سوخت قاچاق، توقیف ۳۰ دستگاه خودرو و ۳۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ میرشکاری در پایان با اشاره به تداوم این طرح درهفته‌های آتی از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار