معاون وزیر کشور:

ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است

مهدی جمالی نژاد گفت: ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و حدود ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس لازم است تا این ناوگان جوان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سفر خود به استان سمنان با اشاره به ناوگان فرسوده کشور گفت: در شرایط سخت فعلی نمی‌توان تمام ۱۹ هزار دستگاه بازسازی شود، اما در زمان حاضر برخی کلان‌شهر‌ها مانند تهران و اصفهان در این زمینه پیشرو شدند و برای تهران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در حال ساخت و آماده سازی است.

او تصریح کرد: تامین این تعداد اتوبوس با شرایط اقتصادی فعلی سخت است، اما در شهر‌های مختلف ناوگان اتوبوسرانی قدیمی در حال بازسازی است.

جمالی نژاد اضافه کرد: بازسازی اتوبوس‌های قدیمی در شهر‌ها با سرعت در حال انجام است و در شرایط اقتصادی فعلی یک هزار و ۵۰۰ دستگاه در حال بازسازی است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: شرکت اتوبوس‌سازی در کشور زیاد است و تلاش می‌شود با همکاری دیگر بخش‌ها از تولیدگران در این صنعت حمایت و مشکلات رفع شود.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: با رفع مشکلات واحد‌های اتوبوس‌سازی خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس برای کلان شهر‌ها در کوتاه مدت پیش‌بینی شده است و افزایش ناوگان نقشی مهم در کلان شهر‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا دارد.

جمالی نژاد با بیان اینکه قیمت هر یک دستگاه اتوبوس در زمان حاضر افزایش زیادی داشته است، ادامه داد: اکنون قیمت هر دستگاه اتوبوس در حدود ۲ میلیارد تومان است که این هزینه برای شهرداری‌های میانی و بزرگ زیاد است.

او در ادامه بابیان اینکه ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت‌ بالای ۸۰ درصد در اولویت نخست قرار دارد، ابراز کرد: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طبق برآوردها برای تکمیل طرح‌ها لازم است.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح‌ها هزینه شود گفت: بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار