پمپئو: لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران امنیت همسایگان آن را به مخاطره می‌اندازد!

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه ایران، خواستار گسترش تحریم‌های تسلیحاتی این کشور شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران لغو شود، امنیت همسایگان آن به مخاطره می‌افتد.

وزیر خارجه آمریکا با انتشار ویدئویی در حساب شخصی خود در توئیتر با نشان دادن تسلیحاتی نظامی پیشرفته روسیه، بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود را علیه کشورمان مطرح کرد و گفت: اگر تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو شود، این کشور قادر به وارد کردن تسلیحات قدرتمند برای تهدید همسایگان خود خواهد بود. در این صورت ایران تبدیل به فروشنده مطلوب تسلیحات نظامی خطرناک به تروریست‌های و رژیم‌های سرکش خواهد بود.

پمپئو در ادامه ایران را شایسته لغو تحریم‌های تسلیحاتی دانست و گفت شورای امنیت باید فشار‌های خود بر ایران را نه تنها کمتر بلکه گسترش دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سعی کرد با به چالش کشیدن شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، نفوذ رنگ و رو رفته کشورش را در سطح جهانی به نمایش بگذارد. اما به جای آن، دیپلمات ارشد آمریکایی در این شورای ۱۵ عضوی، با انتقادات دوستان و دشمنان خود به سبب خروج دو سال پیش آمریکا از توافق هسته‌ای ایران مواجه شد.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار