روسیه ادعای آمریکا در عدم پای‌بندی مسکو به منع آزمایش اتمی را رد کرد

وزارت خارجه روسیه ادعای آمریکا در خصوص عدم پای‌بندی مسکو به مفاد توافق منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای را رد کرد و این ادعا‌ها را بی‌اساس خواند.

روسیه ادعای آمریکا در عدم پایبندی به منع آزمایش هسته‌ای را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه به ادعاهای آمریکا در خصوص عدم پای‌بندی مسکو به مفاد توافق منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای واکنش نشان داد و اعلام کرد که روسیه به تعهدات خود در این‌باره در هوا، فضا و آب پای‌بند است.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه در این خصوص منتشر کرده، آمده است: «ادعا‌های واشنگتن مبنی بر این که آزمایش‌های اخیر مسکو مفاد توافق منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای را نقض کرده، بی‌اساس است».

روسیه تاکید کرد که هرگز نمی‌تواند مطابق با خوانش آمریکا از توافق منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای رفتار کند.

آمریکا پس از خروج از توافق دوجانبه منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای (INF) با روسیه، علت این تصمیم را عدم حضور چین در این توافق دانست. وزارت دفاع روسیه چندی پیش این ادعای آمریکا را رد و تاکید کرد که واشنگتن از مدت‌ها پیش به دنبال خروج از توافق منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای بوده است.

توافق دوجانبه منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای در تاریخ ۸ دسامبر ۱۹۸۷ به امضای سران دو کشور رسید و تاکنون هم تمدید شده است.

آمریکا همچنین تاکنون نسبت به تمدید معاهده موسوم به «نیواستارت» از خود علاقه‌ای نشان نداده است. معاهده موسوم به نیو‌استارت در راستای محدود کردن شمار کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا و روسیه منعقد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار