عامل گرانی گوشت قرمز؛ دلالی یا قاچاق دام؟ / سرانجام بازار مرغ چه می‌شود؟

قیمت گوشت که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بخش تامین و مصرف کننده است این روز‌ها با نوسان رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته های اخیر قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ، گوشت و تخم مرغ با نوساناتی در بازار رو به رو شد که این امر تامین مایحتاج خانوار را دچار مشکل کرد.

در هفته گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب برخی محصولات پروتئینی از جمله مرغ، گوشت و تخم مرغ را اعلام کرد که تولیدکنندگان به سبب افزایش هزینه های تولید به نرخ های اعلام شده اعتراضاتی دارند و معتقدند سنخیتی میان هزینه های تولید و نرخ مصوب وجود ندارد.

ناگفته نماند در شرایط فعلی اقتصاد و شیوع ویروس کرونا که بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شده است، افراد بیش از پیش در تامین مایحتاج خود به سبب نوسان قیمت ها دچار مشکل شدند که انتظار می رود دولتمردان برای رفع بحران تولیدکنندگان و مصرف کنندگان چاره ای بیندیشند تا با استمرار تولید همانند گذشته، در تامین نیاز داخل به کشورهای بیگانه وابسته نشویم.

شب گذشته نیز علی مویدی دبیر تاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اهتمام این نهاد برای بهذصفر رساندن قاچاق دام خبر داد و گرانی گوشت را تقریبا بی تاثیر از قاچاق این محصول دانست.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از دلایل گرانی محصولات پروتئینی سبد خانوار و راهکارهای تعدیل قیمت در بازار با خبر شویم:

سو استفاده مغازه داران علت اصلی گرانی گوشت

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به دلایل گرانی گوشت قرمز اظهار کرد: سو استفاده از فضای موجود و بیان اظهاراتی همچون قاچاق تنها برای تحت فشار قرار دادن دامدار است چرا که میزان قاچاق در حدی نیست که بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

وی قیمت هر کیلو دام سبک پروار بالای ۵۵ کیلو را ۲۵ هزار تومان و دام ۴۰ کیلو به پایین را ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در بخش دام سنگین گوساله با اوزان ۵۰۰ کیلو به پایین ۲۸ هزار تومان و با اوزان بالای ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است.

پوریان قیمت هر کیلو لاشه دام سبک ۷۴ تا ۷۵ هزارتومان و لاشه دام سنگین ۵۶ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور صادرات و خرید تضمینی دام را تنها راه حل رفع مشکل دامداران برشمرد و گفت: با استمرار روند فعلی اکثر پرواربندها سال آینده از گردونه تولید خارج می شوند.

وی با تاکید بر صادرات ۲۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۰۰ هزار راس گوساله بیان کرد: با صدور مجوز صادرات نه تنها نوسانی در بازار داخل ایجاد نمی شود، بلکه دیگر شاهد قاچاق دام و مشکلات دامداران نیستیم.

قیمت تخم مرغ در بازار ۲ نرخی است/ نرخ هر شانه تخم مرغ ۳۳ هزار تومان

تخم مرغ

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی از نوسان قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه ای ۲۳ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ در بازار ۲ نرخی است، افزود: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار ۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده، در حالیکه این نرخ ساختگی دولت است.


بیشتر بخوانید


نبی پور با بیان اینکه قیمت ۳۳ هزار تومانی هر شانه تخم مرغ برای مصرف کنندگان غیر منطقی نیست، گفت: با توجه به قیمت تمام شده تولید، این اتفاق عجیبی نیست.
این مقام مسئول ادامه داد: طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل شد که مجدد این‌موضوع رد شد، اما همین مساله منجر به افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه‌ها شده است که با این وجود کرایه حمل هر کیلو تخم مرغ ۸۰۰ تومان تمام می شود.

وی درباره آینده بازار تخم مرغ افزود: در مواقعی که مرغداران با کمبود نهاده رو به رو شوند، جوجه ریزی کاهش می‌یابد که با این وجود امکان پیش بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

عرضه مرغ با نرخ ۲۰ هزار تومان گرانفروشی است

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با انتقاد از عرضه مرغ با نرخ های بالا در بازار اظهار کرد: با توجه به قیمت ۱۲ هزار تومانی هر کیلو مرغ زنده، قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی ها باید ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان باشد، که متاسفانه هم اکنون هر کیلو مرغ با نرخ ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان و بعضا در قالب قطعه بندی با نرخ ۲۰ هزار تومان به بالا عرضه می شود.

وی افزود: از مسئولان تقاضا داریم که فشار کمتری به مرغدار وارد کنند تا در ماه‌های آینده این صنعت دچار مشکل نشود چرا که ادامه روند فعلی منجر به خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید و وابستگی کشور در تأمین گوشت مرغ می‌شود.

اسداله نژاد ادامه داد: برخی مسئولان اذعان کردند که اگر مرغداران تولیدات خود را به نرخ مصوب عرضه نکنند به عنوان اخلالگر بازار شناخته می‌شوند و با آنان برخورد خواهد شد که با این وجود جای این سوال مطرح است که چرا با وجود زیان ۴ ماهه اخیر مرغداران، مسئولان سکوت اختیار کردند؟

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اگر دولت تمامی نهاده مورد نیاز مرغداران را با نرخ مصوب تامین کند، امکان عرضه با نرخ مصوب وجود دارد، اما با تامین نهاده از بازار آزاد به سبب اختلاف چندبرابری این امکان وجود ندارد.

 نوسان جزئی قیمت مرغ تا پایان هفته

عظیم‌حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۸ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به کشش بازار و میزان تولید در واحدهای مرغداری پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان هفته ۱ تا ۲ درصد نوسان داشته باشد.

حجت قیمت فعلی مرغ در بازار را منطقی اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت فعلی مرغ در بازار منطقی است تا مرغدار انگیزه کافی برای ادامه تولید را داشته باشد.

مرغداری

این مقام مسئول در واکنش به جلوگیری از فروش مرغ با نرخ بالاتر از ۱۵ هزار تومان در بازار بیان‌کرد: برخوردهای امنیتی با تولید در بلندمدت به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده خواهد بود، ضمن آنکه در کوتاه مدت به زیان تولیدکننده تمام می شود.

وی ادامه داد: علی رغم زیان مرغداران طی ۴ ماه اخیر، اما کوچکترین خللی در تولید مرغ گوشتی ایجاد‌نشد. به همین خاطر احترام گذاشتن به بازار باید توامان از سوی تولیدکننده و مسئولان باید صورت گیرد و به گونه ای نباشد که در صورت افت قیمت، مسئولان توجهی نکنند و با افزایش نرخ در چارچوب هزینه های تولید از اهرم های امنیتی برای کنترل استفاده کنند.

به گفته وی، استمرار تداوم زیان مرغداران منجر به کاهش تولید و افزایش افسار گسیخته قیمت می شود، در حالیکه کنترل قیمت با مدیریت عرضه و تقاضا شدنی است.

 نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۰۵ هزار تومان رسید

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی از التهاب قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود با نرخ  ۱۰۵ هزار تومان به مصرف کننده  فروخته می‌شود.

وی افزود: با توجه به خروج غیرقانونی دام از مرز‌های غربی و کمبود عرضه در میادین نامه‌ای به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم چرا که این موضوع افزایش ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت دام نسبت به هفته گذشته را به همراه داشته است.

ملکی از اختلاف ۱۰۰ درصدی قیمت دام در میادین و آن سوی مرز‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو دام زنده در مرز‌های غربی با نرخ ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره تاثیر گرانی نهاده های دامی بر بازار گوشت تصریح کرد: با بازگشت دام از کوه ها به آغول در ۶ ماهه دوم سال، نوسان نرخ نهاده قیمت گوشت در بازار دستخوش نوساناتی می شود.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۸:۲۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
آقا کی میگه گوشت گرونه تو این وضعیت مفته چرا قیمت دام سبک باید 35 هزار باشه سکه هم 10 میلیون ماشین خدا تومن دلار خدا تومن اگه واقعا مسعولی تو این کشور وجود داشته باشه بره جلوی اینا رو بگیره نه کشاورز و دامدار بدبخت از پارسال گوسفند خریدم این همه خرجشون کردم این همه اذیت شدم الان زیر قیمت اون موقع که خریدم میره کدوم عوضی میخاد جواب منه بدبختو بدهبرید جلوی مسکنو بگیرید و...... وخیلی بجز چیزی که به دامدار کشاورز مربوط باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
چرا پراید میشه90 میلیون گران نیست به گوشت میرسه گوشت گرونه اگه من دامدار سر مایه خود می دادم پراید میگرفتم الان 3برابر شده بود آنقدر دردسرنمیکشدیم سرمایه در جا نمی زد یعنی توی ايران تولید یعنی بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۷:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید بنده به عنوان یک روستایی از توابع شهرستان ارومیه .چند ساله دامداری میکنیم امسال دچار ورشکستگی شدیم وضع خیلی بحرانیه یونجه میخریم ۳هزار کیلوی شیرمیدیم ۱۸۰۰تومان اصلا صرفه نمیکنه کسی گاو شیری نه صادر میکنه نه بفروش میره داخل کشور هیچ عراقی هم خواستار گاو خریدن نیست خلاصه اگه دام به کشوری دیگر صادر نشه اذربایجان غربی کل دامدارا ورشکست میشن از مسعولان خواهش مندم که بزارن دام صادربشه خیلی وضعمون بحرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
با این قیمت علوفه اصلان قیمتش گرون نشده همش ضرره برای دامدار
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اخه کجا گوشت گرونه همه چی ده برابر شده گوشت همون قیمته
Iran (Islamic Republic of)
یک دامدار و تولید کننده
۱۱:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
قیمت هر کیلو دام سبک پروار بالای ۵۵ کیلو را ۲۵ هزار تومان و دام ۴۰ کیلو به پایین را ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد!!!!
من یه دامدارم
کارم خرید دام سبک پروار کردن و فروش اون هست
همین جا اعلام می کنم :
اگر دولت نامحترم دام ۴۰ کیلو را ۳۸ تومن می تواند بدهد بنده تضمین می کنم به صورت رایگان پروار کنم به خودشان بدهم فقط با دو شرط
۱. به شرطی که جیره غذایی رو خودش بده
۲. دام ۳۸ تومنی رو هم خودش بده
نیروی انسانی و جا و کار از من هیچی هم نمی خوام فقط بیاد بگه چطور می تونه دام ۳۸ تومنی بخره با چه خوراکی می خواد اینا رو پروار کنه احتمالا مال اینا هوا می خوره طلا گوشت میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
درروستاهاگوشت کیلویی هشتادوپنجهزارتومانهومرع بیستهزارتومانه چرارسیدگینمیکنندتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
گوشت گوسفندکه گرونه گوشته مرغم گرون شده فقط یه ماهز مونده اونم ولله میترسیم گرون بشه لبنیاتم گرون شده تخم مرغم گرون شده با این وضع مابایدازگوشنگی بمیریم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
نخرید اقا نخرید ؛ انقدر نخرید بذارید همه گوشت و مرغ هاشون بمونه قیمت بیاد پایین ؛ یعنی چی هر روز گرون تر از دیروز ؟!! ملت رو بیچاره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
بابا ۴۰ساله که همش شعار شنیدیم شعار دادیم
خودتون خسته نشودین جلوی صادرات کرفتین یک پول درشت بهتون بدن مثل خیلی ها وا میدین پس شما بفکر مردم نیستین بفکر جیب خودتون هستین یاعلی
شما هرچی بکین ما باور میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
وقتی ی مورچه اخرای عمرش میرسه بال در میاره و پرواز میکنه تا مدتی بعد توسط ی پرنده شکار میشه و یا ازبین میره اینم ماجرای تمام گرونی ها و آقایان دولتی که باعث بانی این گرونی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
۱۹=۵_۲۳=۲÷۴۶=۴_۵۰گوسفند ۵۰کیلوی۱۹کیلوگوشت و۵کیلودنبه میده گوسفند اصلاح شده چربی داخل گوشت میمنه گوشت ایرانی در دنیا نظیر نداره اگه دنبه گوسفندی صادر بشه برای دامدار خیلی خیلی خوب است وهر موقع دولت نهادهای دامی وارداتی دخالت میکنه دامدار به مشکل بر می خوره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
گوشت پاک شده ای که در تهران مردم مصرف می کنند در دنیا نظیر نداره حقش بود کیلوی ۲۰۰هزار تومان باشه میدونی چند سال دولت برای همایت از یک عده ای کم گوشت وارد میکند نهادهای خوراکی وارداتی تقریبا ۱.۷برابر قیمت واقعی بدست دامدار می رسد .دامدار وکشاورز مکمل هم دیگرند می توانستند به گندم .جو دامی بکارند هر وقت سازمانهای دولتی رو نهادهای خوراکی دامی دست میزارند وای به حال دامدار این سال جزو آن سالهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
گوشت تو ایران برای ایرانیان غذای لوکس و لاکچری شده در حد پورشه و ویلا
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۲۱:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
آقا چرا فکر میکنین گوشت قرمز گرونه دخل و خرج دامداری با هم نمیخونه،خدایی اگه گوسفندامو فروخته بودم هر چییییز دیگه ای میخریدم به صرف تر بود واسم حتی اگه خلال دندون میخریدم بهتر بود...
Netherlands
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
یعنی چی اگه شعور مدیریت نیست بکشید کنار هزار تا نهاد ایجاد کردید که از جیب ملت میخورن و هر روز گوشتی تر میشن چیست نفش نهادهای نظارتی دولتی و مجلسی و قضایی و تعزیرات چیست اینکه بشینن فقط حقوق بگیرن و ادعا کنن و نقش درخت رو بازی کنن و آخرشم بای بای چیست
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۹:۲۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
۷۰ میلیون نفر.با یه وسعت جغرافیای پهناور..منابع زیر زمینی غنی موجود در کشور که فقط نفت و گاز .هزینه ۴۰۰ میلیون نفر را تامین میکنه..بازم نتونستین..کشور را به دو گروه اصلاح طلب و اصوگرا تبدیل کردین..و همین حزب ها آتش به انقلاب عزیزمان ایران گذاشت.امیدوارم تنها امیدمان رهبر معظم انقلاب راهی برای عبور از این بحران برای این ملت ستمدیده کند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
گوشت همه جا کیلوی 70 اگر احدی گرون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
پیش ما کیلیویی 90 گوشن گوسفند
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۷:۱۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
خیر ندادن ارز کافی برای واردات و نداشتن هیچ تدبیری در کنترل بازار که در کشور هیچ کدام از بازار ها اعم از خودرو و موبایل و گوشت و همه درحال سیر صعودی هستند که فقط اگ امام زمان ظهور کنه خوب میشه از مسئولین هیج توقعی ما مردم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تمام بدبختیها زیرسردولته ‌.هیچ نظارتی نیست..آرزوبه دلمون موندیک روز فقط یک روزقیمتها ثابت بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
با این گرانی بازم گوشت خوبه
مرغ از 8هزار اومد رو قیمت 18هزار
گوشت دوساله 80تومنه کجاش گرونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ی نفر توی این کشور نیست جلوی گرانی رو بگیره!@
Germany
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چی‌گرون نشده؟!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سند ننگین ۲۵ ساله با چین چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
بخون ببین بشنو هیچی رو باور نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این سند را برجام پرستان شکست خورده مطرح کردن تا عقل امسال شما را از گرانی های لجام گسیخته منحرف نمایند...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
هم دلالی هم قاچاق دام و از همه مهم تر قیمت دلار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
هم دلالی هم قاچاق دام و از همه مهم تر قیمت دلار
Bulgaria
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
از yjc میخام تقاضامندم بطور جدی پیگیر حق و حقوق مردم باشه مسعولین رو به چالش بکشونه واقعا ادم دردودلارو میخونه اشکش در میاد...این دولت عده زیادی از مردم رو افسرده کرده یکی منم واقعا افسردگی گرفته منو بسکه گرانی میباره اینا همش به خاطر نبود تظارت جدیه
Iran (Islamic Republic of)
خـانـی
۱۲:۵۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دلـال هـا هـمـان مـسـئـولـان دولـتـی هـسـتـنـد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
هردوهم قاچاق وهم دلالی
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۲:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اقای خبرنگار اقای ادمین یا هر کی هستی . کمترین حق انسان و حقوق بشری که حرف ازش می زنید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
قشر کم درآمد و متوسط مرغ و تخم مرغ وگوشت نخورند : وضعیت بازار درست میشه .
چون دیگر کسی به قیمتها اعتراض نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فرداپلاکت خونمون میادپایین هممون میمیریم ازبی پولی بی گوشتی؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۲:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
جلوی صادرات گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دیگه هرچقدرصادرکنیدبرای ملت فرقی نمیکنه چون کسی توان خریدش نداره پس اینقدرصادرکنیدتاجانتان درباره اگه کم آوردی خودتونم صادذکنید
Germany
زهرا افراهیمی
۱۱:۲۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تو کشور هر کس هر نرخی دوست داره میفروشه شغلهای ازاد بنابر تورم قیمت اجناس رو بالامیبرن هیچ کنترلی هم وجود نداره فقط این دسط حقدق بگیران مخصوصا باز نشستگان تامین اجتماعی تحت فشار هستند
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
باز نشستگان تامین اجتماعی تحت فشار هستند??
سکه ۱۰,۰۰۰ نان
دلار ۲۱ نان
مفته دیگه زهرا افراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سرانجام بازار مرغ این میشه که دیگه کاهش قیمت کمتر از 17تومن نخواهد شد. همه ی اینکه میگن بازرسی کنترل میکنه همش دروغ دروغ دروغ هست. چرا چندتا مغازه گران فروشی پلمپ و بنر نمیزنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد
Bulgaria
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
مغازه داره بدبخت چ گناهیی کرده باشه ریشه ای گرانفروشی رو پیدا کرد ..یکی بیتدبیری دولته نبود برنامه و مدیریت صحیح
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۱۰:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دام ها به شکل وحشتناکی انباشته شدند اگه صادرات انجام نشود سال آینده بالای 50 درصد پرواربندی ها تعطیل خواهد شد و این یعنی قیمت گوشت در آینده سر به فلک خواهد کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اگه انباشته شده کیلو ۱۰ تومن به مردم بفروشید مگه گناهه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ضعف مدیریت عامل تمام فساد و گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
عامل همه گرانیها دلار هست /
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
گدام گرانی??
1 سکه ۱۰,۰۰۰ نان
1 دلار ۲۱ نان
مفته دیگه
Germany
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
نخیر عامل همه گرانیها دولت تدبیر و امیده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
نه گوشت نه مرغ نه... متاسفانه اقتصاد خرد روزانه مردم دستخوش سوء مدیریت و بی برنامگی غیر قابل انکار متاثر از اجرای سیاستهای لحظه ای ، احساسی و غیر عقلائی شده و سکوت یا وعده های پوچ بر آلام مردم اضافه کرده است جا دارد مجلس محترم بلادرنگ نسبت به اجرای جلسه پرسش و پاسخ از شخص رئیس جمهور و ارائه برنامه به تیم اقتصادی ایشان بدلیل بی برنامگی اقدام نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بریدببیننیددامدارروبه خاک سیاه نشوندیدبس کنید این حرفاروازگرونی خوراک مریضی دام سود بانکی خبردارید
آخرین اخبار