امضای پنج تفاهمنامه میان افغانستان و هند برای ساخت مکتب و دانشگاه

پنج تفاهمنامه همکاری برای تامین مالی پروژه‌های ساخت مکاتب و ساختمان چند دانشگاه در چندین ولایت میان مقام‌های افغانستان و سفیر هند در کابل امضا شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پنج تفاهمنامه همکاری برای تامین مالی پروژه‌های ساخت مکاتب و ساختمان چند دانشگاه در چندین ولایت میان مقام‌های افغانستان و سفیر هند در کابل امضا شد.

مصطفی مستور، وزیر اقتصاد افغانستان امروز (یکشنبه ۱۵ سرطان/ تیر) در یک نشست خبری مشترک با وینی کمار، سفیر هند در کابل و مقام‌های وزارت‌های معارف و تحصلات‌ عالی گفت: بر اساس این تفاهمنامه ها قرار است با کمک مالی ۲.۶ میلیون دالری هند به افغانستان دو باب مکتب در بدخشان، یک باب مکتب در مرکز خوست، ساختمان تدریسی موسسه تحصیلات عالی فراه و سرک‌های داخل دانشگاه دولتی البیرونی در کاپیسا اعمار شود.

به گفته مستور، این موارد از جمله آخرین پروژه‌هایی است که تحت عنوان «پروژه‌های انکشافی با تاثیرات بلند اجتماعی» در سه مرحله با کمک مالی هند در ۳۴ ولایت افغانستان تطبیق شده و یا در حال تطبیق است.

وینی کمار، سفیر هند در کابل هم اعلام کرد که کشورش در دو دهه گذشته سه میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

به گفته وی، بیشتر این کمک‌ها در بخش‌های بازسازی و پروژه‌های کوچک با تاثیرگذاری بالای اجتماعی بوده که شمار آن به ۴۰۰ پروژه می‌رسد.

به گفته وی، ساخت بند آب‌گردان سلما در ولایت هرات و اعمار ساختمان جدید شورای ملی از پروژهایی است که با کمک مالی هند اجرا شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار