مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان:

انجمن داستان صبا در فضای مجازی میزبان علاقمندان بود

کیانی گفت: پنجمین نشست انجمن داستان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به‌صورت مجازی برگزار شد.

انجمن داستان صبا در فضای مجازی میزبان علاقمندان بودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: پنجمین نشست مجازی انجمن داستان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان در فضای مجازی برگزار شد.

او با بیان اینکه این انجمن میزبان جمعی از اعضا مراکز کانون اهواز، کارشناس آفرینش‌های ادبی، مسئول انجمن داستان صبا و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود، افزود: این نشست با اشتراک‌گذاری داستان‌های نوجوانان کانونی آغاز شد.

کیانی اظهار داشت: در این نشست علی خانمرادی، نویسنده، مدرس و منتقد فعال حوزه‌ داستان و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام که به‌عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت، به نقد و بررسی آثار پرداخت. همچنین بر کسب تجربه‌های زنده و نو از سوی نوجوانان در خلق آثار ادبی تأکید کرد و از آن‌ها خواست در نامگذاری آثار ادبی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: مهمان برنامه در این نشست همچنین بر رعایت نحوه استفاده از زبان معیار و بیان تفاوت ساده‌نویسی با محاوره نویسی از سوی نوجوانان در نگارش اثر ادبی خود و همچنین آشنایی‌زدایی در داستان، لزوم خلاقیت در ایده پردازی و رعایت تناسب میان لحن و شخصیت تأکید کرد.

به گفته این مقام مسئول، ضرورت سنجش ظرفیت داستان کوتاه، شاخصه‌های آغاز، میانه و پایان داستان کوتاه و لزوم رعایت روابط علت و معلولی در داستان‌های تخیلی از دیگر مواردی بود که علی خانمرادی در نشست مجازی انجمن ادبی صبا بر آن تاکید کرد.

انجمن‌های ادبی مجازی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، فعالیت‌های خود را به شکل تخصصی، هر دو هفته یک‌بار، در ۲ بخش شعر و داستان بصورت مجزا برای اعضا دختر و پسر برگزار می‌کنند و تلاش برای تولید آثار فاخر در کنار نقد سازنده آثار با حضور نویسندگان و منتقدان برجسته و صاحب‌نظر بخشی از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها اعلام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.