آبی در منطقه قرمز

کاپیتان تیم استقلال، یکی از بازیکنانی است که گفته می‌شود تست او مثبت اعلام شده و دیروز در گفت‌وگویی کوتاه این خبر را تأیید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال ایران صبح دیروز را با یک خبر غافلگیرکننده آغاز کرد؛ تست کرونای ۱۲ بازیکن و عضو کادر فنی فولاد خوزستان و ۶ استقلالی مثبت شده است. واکنش‌ها به این خبر همان چیزی بود که انتظار می‌رفت. طرفداران استقلال مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را متهم کردند که با اصرار بی‌جا بر ادامه لیگ، باعث این اتفاق شده‌اند. به اعتقاد آن‌ها دلیل این اصرار‌ها صدرنشینی و احتمال قهرمانی پرسپولیس بوده است.

مسئولان باشگاه هم با تأیید این خبر، تأکید کردند که برای بازی امروز با پارس‌جنوبی، به جم نخواهند رفت. در طرف مقابل، گروهی هم که معتقدند استقلالی‌ها به‌دنبال بهانه‌ای برای ناتمام ماندن لیگ هستند، در صحت خبر ابتلای بازیکنان این تیم به کرونا تشکیک کردند.

ساعاتی بعد، جزئیات بیشتری از خبر با اعلام اسامی منتشر شد؛ ازجمله وریا غفوری، مسعود ریگی، زکریا مرادی، میلاد زکی‌پور، علی دشتی، محسن کریمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان و روزبه چشمی. زکی‌پور، کریمی و مرادی مصاحبه کردند یا در اینستاگرام نوشتند که کرونا نگرفته‌اند.

دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه گفت: «پس از بازی فولاد با استقلال، ما در روز شنبه از بازیکنان تست گرفتیم و تست تمام نفرات منفی بود، اما دو سه روز بعد احساس کردیم بازیکنانمان قدرت لازم را ندارند و متوجه شدیم باید بار دیگر از آن‌ها تست بگیریم. صبح جمعه از پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری خواستیم از بازیکنان ما تست بگیرند. تاکنون تعدادی از تست‌ها مثبت اعلام شده است.»

وریا: حس بویایی‌ام را از دست داده‌ام

وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال، یکی از بازیکنانی است که گفته می‌شود تست او مثبت اعلام شده است. او دیروز در گفت‌وگویی کوتاه  این خبر را تأیید کرد: «روز بازی با سایپا تب و لرز داشتم، ولی بعدش بهتر شدم. فکر نمی‌کردم مشکل خاصی باشد، دیروز تست گرفتند و گفتند جوابش مثبت شده است. راستش علائم خاصی ندارم، فقط حس بویایی‌ام را از دست داده‌ام. دکتر تیم گفت یکی از علائم بیماری همین است. حالا هم در خانه خودم را قرنطینه کرده‌ام.»

هشدار سازمان لیگ به استقلال

حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ، درخواست استقلالی‌ها برای لغو بازی با جم را غیرمنطقی خواند. او گفت: «اگر استقلال به هر دلیلی به جم سفر نکند این تیم ۳ بر صفر بازنده اعلام خواهد شد. در قوانین سازمان لیگ که برای تمام تیم‌ها یکسان است یک تیم باید ۲۵ درصد بازیکنانش کرونا بگیرند تا لغو شود.

مثلا استقلال باید از مجموع بزرگسالان و امیدهایش حداقل ۹ نفر کرونا بگیرند که فعلا چنین اتفاقی نیفتاده است.» او به شرایط مشابهی اشاره کرد که برای تیم روستوف در لیگ روسیه پیش آمد و این تیم در نهایت تصمیم گرفت با تیم جوانانش به مصاف تیم سوچی برود. روستوف آن بازی را ۱۰ به یک باخت.

بازگشت از فرودگاه

۸ دقیقه قبل از ساعت ۱۷ دیروز، کانال تلگرامی باشگاه استقلال عکس‌هایی منتشر کرد که بازیکنان و کادر فنی این تیم را در فرودگاه مهرآباد لحظاتی پیش از پرواز به جم نشان می‌داد. این رسانه توضیح نداده بود که چگونه باشگاه استقلال با وجود تهدید‌های قبلی، به سفر به جم و بازی با پارس‌جنوبی تن داده است.

نزدیک به نیم ساعت بعد از انتشار این عکس‌ها، کانال تلگرامی باشگاه، خبر داد که سفر تیم لغو شده است: «مجموعه تیم فوتبال استقلال، فرودگاه مهرآباد را لحظاتی پیش ترک کرد. به این ترتیب آبی‌ها راهی جم نمی‌شوند.»

این کانال تلگرامی توضیح بیشتری نداد، اما چند منبع خبری بلافاصله مدعی شدند که دلیل این تصمیم مثبت شدن تست تعداد دیگری از بازیکنان استقلال بوده است.

از فرشید اسماعیلی، محمد دانشگر، مهدی قائدی، هرویه میلیچ و حسین پورحمیدی (دروازه‌بان ذخیره) به‌عنوان ۵ بازیکن جدیدی نام برده شد که به کرونایی‌های استقلال اضافه شده‌اند.

ساعت ۱۸ و ۱۴ دقیقه دیروز، کانال تلگرامی باشگاه استقلال گفت‌وگویی از احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه منتشر کرد. در بخشی از این گفتگو آمده است: «با توجه به تست اخیر کرونا از تیم‌مان، مشخص شد که تعداد زیادی از اعضای تیم و کادر ما دچار بیماری کرونا شده‌اند. ما تلاش کردیم تا پرواز خود را با ۲ ساعت تأخیر یعنی در ساعت ۱۸ انجام دهیم تا بتوانیم با حساسیت بیشتری تست‌های گرفته شده را بررسی کنیم. این موضوع از طریق بیمارستان مسیح دانشوری و آقای دکتر ناجی پیگیری شد.»

سعادتمند ضمن انتقاد ضمنی از بی‌توجهی به درخواست‌های این باشگاه برای لغو بازی‌های لیگ، گفت اگر «لازم باشد» تیم استقلال صبح یکشنبه به جم پرواز خواهد کرد.

طبق برنامه، قرار است امروز در هفته بیست و سوم لیگ برتر، ۵ بازی انجام شود:
گل‌گهر- شهرخودرو ۲۰:۳۰
پارس‌جنوبی- استقلال ۲۰:۳۰
مسجد سلیمان- ماشین‌سازی ۲۱:۰۰
نساجی- فولاد ۲۱:۰۰
سایپا- سپاهان ۲۱:۰۰

وضعیت نامشخص فولاد

برخلاف استقلالی‌ها، فولادی‌ها خودشان را به مازندران رسانده‌اند، اما هنوز مشخص نیست بازی این تیم مقابل نساجی برگزار می‌شود یا خیر. عصر دیروز کنفرانس خبری پیش از بازی جواد نکونام به‌عنوان سرمربی فولاد لغو شد و به سایر بازیکنان و اعضای این تیم هم اجازه داده نشد تا هتل را ترک کنند.

سعید آذری درخصوص آخرین وضعیت کرونایی‌های این تیم می‌گوید: «متأسفانه در جدید‌ترین تستی که از اعضای تیم گرفته شد با با تعدادی تست مثبت مواجه شدیم. ۱۰ بار برای عدم‌برگزاری مسابقات اخطار دادیم، اما کسی گوش نکرد. قدرت فنی خود را در زمین اثبات کرده‌ایم، ولی از روز اول گفتیم که اگر بازی‌ها برگزار نشود، بهتر است.

طبق پروتکل‌ها وقتی بالای ۲۵ درصد نفرات یک تیم مبتلا به کرونا باشند، باید تیم به قرنطینه برود. دیروز وقتی تست کرونای ۶ بازیکن ما مثبت شده بود، سازمان لیگ به ما اعلام کرد به‌دلیل اینکه زیر ۲۵ درصد مبتلا دارید باید بازی کنید، اما حالا مشخص شده که متأسفانه تعداد مبتلایان ما به بالای ۲۵ درصد رسیده و طبیعی است طبق همان منطق نباید بازی برگزار شود. برای تشکیل یک تیم ۱۱ نفره هم مشکل داریم، چه برسد به اینکه بخواهیم بازی کنیم.»

منبع: همشهری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار